رابطه بحران مالی قبرس با قیمت جهانی طلا

۱فروردین ۱۳،

رابطه بحران مالی قبرس با قیمت جهانی طلا | چاپ |
سه شنبه ۰۶ فروردین ساعت ۱۰:۱۷

بینا- کارشناسان اقتصادی بر این باورند در صورت حل و فصل بحران مالی قبرس قیمت جهانی طلا در هفته جاری با کاهش روبرو خواهد شد.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا/ بیزینس رکوردر، پس از پایان انتظار سرمایه گذاران به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا در هفته قبل اکنون بحران مالی و بدهی قبرس مهمترین عامل تاثیرگذار بر بازارهای مالی جهانی به شمار می رود.
بر اساس این گزارش، بانک مرکزی آمریکا هفته قبل علیرغم بهبود اقتصاد این کشور مجددا از ادامه اجرای سیاستهای انبساطی پولی خبر داد . این بانک قرار است تا زمان رونق اقتصاد و بازار کار این کشور هر ماه ۸۵ میلیارد دلار اوراق قرضه خریداری کند.انتظار می رود رشد کامل اقتصاد این کشور تا سال ۲۰۲۴طول بکشد.
بر این اساس، سرمایه گذاران بازار طلا در هفته جاری در انتظار انتشار یافتن اطلاعات اقتصادی آمریکا می باشند تا روند قیمت جهانی طلا را ارزیابی کنند. انتشار یافتن شاخص کالاهای بادوام آمریکا از قبیل خودرو ، هواپیما و لوازم خانگی ضریب اطمینان مصرف کنندگان این کشور را در روز سه شنبه بازتاب خواهد کرد.
بازبینی میزان تولید ناخالص داخلی آمریکا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۲میلادی نیز یکی دیگر از مهمترین اتفاقهای اقتصادی می باشد که در روز جمعه هفته جاری منتشر خواهد شد.
آشفتگی های مالی قبرس سبب رشد قیمت جهانی طلا شده است. کارشناسان اقتصادی معتقدند در صورت حل بحران قبرس بهای اونس جهانی طلا در هفته جاری با کاهش و در صورت ادامه مشکلات اقتصادی این کشور بهای این فلز زرد با افزایش روبرو خواهد شد.
سطح مقاومتی قیمت جهانی طلا در حال حاضر ۱۶۱۸-۱۶۲۰دلار می باشد که در صورت عبور از این سطح به دامنه ۱۶۳۰-۱۶۳۵دلار افزایش خواهد یافت و در صورت کاهش قیمت این فلز گرانبها به ۱۵۹۵ دلار قیمت اونس جهانی طلا مرز۱۵۷۵دلار را نیز تجربه خواهد کرد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.