رابطه جالب امام(ره) با تصویر منتسب به نوجوانی پیامبر(ص)

به گزارش خبرآنلاین، یادداشت هایی از زندگی حضرت امام خمینی (ره) با عنوان «در سایه آفتاب» به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان از سوی انتشارات شاهد برای یازدهمین بار روانه بازار نشر شد. این کتاب حاصل مشاهدات و اطلاعات بدون واسطه و مستقیم نویسنده کتاب از محضر رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

«در راه آشنایی، پیوند با ولایت، التزام به ضوابط، ویژگی های علمی و اخلاقی، پاسداری از اصول و ارزش ها، عشق متقابل، نظم و ترتیب در کارها، آگاهی، اشراف، جامعیت، پاسخ به مسائل شرعی، و سرانجام،  امام از منظری دیگر، عکس‌ها و پیوست‌ها» از عناوین و سرفصل های اصلی کتاب محسوب می شود.

خبرآنلاین، دو بخش کوتاه از کتاب را در ادامه برای کاربران خود منتشر می کند:

«یک تابلوی نقاشی از چهره منسوب به دوران نوجوانی پیامبر(ص) برای حضرت امام به دفتر آوردند. مدتی نسبتاً طولانی، در دفتر ماند و در این که خدمت امام ببرم، آیا خوششان می‌آید یا خیر، تردید داشتم. به تصور قیاس با عکسهای نقاشی شده از پیغمبر(ص) و حضرت امیر(ع) که نوعا به دلیل نامربوط بودن آنها مورد توجه اهل معنی قرار نمی گیرند. ولی به هر حال، تصمیم گرفتیم برای ادای امانت، آن را نزد معظم له ببریم. تابلو به دست این جانب بود که متوجّه شدم حضرت امام به آن خیره شده‌اند. گفتم: این عکس معروفی است که منسوب به پیغمبر اکرم(ص) است و متوقّع بودم که طبق معمول، در بسیاری از موارد بفرمایند: «ببرید»؛ ولی بدون تأمل فرمودند: «بگذارید این جا».

و اشاره کردند به طرف بالای اتاقشان. تابلو را در کنار دیوار گذاشتم. روز بعد که مشرف شدیم، عکس را در اتاق ندیدیم و دیگر اطلاعی از آن نداشتیم که چه شده است و بعد از مدتی که حضرت امام، دچار بیماری قلبی جدیدی شدند، بعد از بیمارستان به خانه منتقل شدند و طبعاً برای مدتی به محل و اتاقی که هر روز برای کارها و ملاقات تشریف می‌آوردند، نیامدند. به همین جهت، ما برای اولین بار، برای انجام دادن کارهایمان به اتاق اصلی – که محلّ زندگی شخصی امام بود – ، مشرّف شدیم. اولین چیزی که در آن اتاق توجّه ما را جلب کرد، همان تابلو بود که در آن جا قرارداده شده بود آن هم در نقطه‌ای که درست روبه‌روی امام و مقابل تختی بود که ایشان روی آن می‌نشستند و سرانجام، این عکس تا آخر زندگی ایشان در آن مکانْ باقی بود.

این عکس، تا آن جا مورد علاقه امام(ره) بود که برای آزمایش شخصی که مدعی ارتباط با امام زمان(عج) بود، یکی از سه موضوع سوال آن حضرت برای کشف حقیقت بود و همچنین شنیده شد که غزل معروف: «من به خال لبت ای دوست گرفتار شدم …» را حضرت امام، تحت تأثیر شِمای این عکس سروده‌اند. گرچه ظاهرا عامل اصلی علاقه حضرت امام به این عکس، انتساب آن به رسول اکرم(ص) و احتمال آن که بر حسب نقل، اصل آن به وسیله راهبی که آن حضرت در مسیر مسافرت به شام، به او برخورد کرده، ترسیم شده باشد، لیکن گوئی که حضرت امام در این عکس چیزی فراتر از یک احتمال ضعیف تاریخی را یافته بودند.»

*

در سال ۱۳۴۹ از نجف اشرف با اتوبوس به مکه مشرف شدم. تا حدی گرفتار وسواس بودم و در حج شدت یافت. عمده اعمال و مناسک حج را چند بار انجام دادم و بازهم با شکهای متعدد و ده ها سوال به نجف برگشتم. خدمت امام مشرف شدم…پس از ورود بعد از پاسخ سلام با لحنی نگران و ملاطفت آمیز فرمودند: چرا لاغر شده اید؟ مریض شده اید؟

با تشکر عرض کردم: خیر ولکن…شروع به سوال هایی کردم که یادداشت کرده بودم. سوال اول را پاسخ دادند. همین که سوال دوم را مطرح کردم، متوجه شدند که مریضی من وسواس بوده است. نگذاشتند سوال دوم تمام شود و فرمودند: صحیح است. گفتم سوالهای زیادی دارم. فرمودند: حج شما صحیح است. این سوال را بگذارید کنار…

*

این کتاب که با تصاویری دیده نشده از حضرت امام(ره) منتشر شده و دربردارند نکاتی خواندنی از سیر و سلوک عرفانی، علمی و سیاسی بنیانگذار کبیر انقلاب است، با قیمت ۵هزار تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب کافی است با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و سفارش خود را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.