رابطه دوستی دانشجو با استاد درد سر ساز شد

اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران از شناسایی و دستگیری دانشجویی خبر داد که علاوه بر ایجاد مزاحمت برای یکی از اساتید خود در فضای مجازی، سایت دانشگاه را نیز هک کرده بود.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ سرهنگ  نورالهی گفت: شخصی با مراجعه به پلیس، با ارائه مرجوعه قضایی، شکایتی مبنی بر ایجاد مزاحمت در فضای مجازی و انجام اقدامات خرابکارانه تنظیم کرد.

وی در ادامه افزود :شاکی که از اساتید یکی از دانشگاه های غرب استان تهران بود، در اظهارات خود به پلیس گفت: مدت سه ماه است که فرد یا اشخاصی با ارسال ایمیل های تهدید آمیز و فحاشی و هتک هرمت در فضای مجازی سببات سلب آسایش اینجانب و چند نفر از دانشجویان دختر دانشگاه را فراهم کرده اند و همچنین با هک و نفوذ به برخی از رایانه های دانشگاه امنیت اطلاعات دانشگاه را در معرض خطر قرار داده اند.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، مراتب در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جرایم سایبری قرار گرفت. در بررسی های فنی و تخصصی اولیه مشخص شد متهم آشنایی کامل به امورات رایانه داشته و همچنین با آگاهی از خلاءهای امنیتی سایت ها و شبکه های اینترنتی دانشگاه و سوءاستفاده از این خلاءها اقدامات مجرمانه خود را انجام داده و از دید متخصصان پنهان مانده است.

سرهنگ نورالهی بیان کرد: با توجه به متن ایمیل های واصله و تصاویر یکی از دانشجویان دختر، مراتب مورد بررسی پلیس قرار گرفت و دانشجوی مورد نظر و دو نفر از دوستان نزدیکش زیر نظر گرفته شدند و از سوی دیگر با تذکر به مسئولان دانشگاه، خلاءهای موجود اصلاح و نسبت به کنترل فنی و فیزیکی سایت های دانشگاه اقدام شد.

این مقام انتظامی اذعان کرد: متهم با پی بردن به اقدامات پلیس و عدم امکان نفوذ به سایت دانشگاه، این بار از طریق ایمیل سه دانشجوی دیگر و همچنین یکی از موسسات علمی تهران اقدام به ایجاد مزاحمت کرد که با مراجعه به موسسه مذکور مشخص شد سایت اینترنتی این موسسه نیز فاقد سیستم های امنیتی و کنترلی فنی و فیزیکی بوده و به همین سبب متهم به راحتی توانسته است از این طریق اقدامات خود را دنبال کند.

سرهنگ نورالهی در ادامه اظهار داشت: با توجه به تحت کنترل بودن سه نفر از دانشجویان دختر مظنون اصلی پرونده، مشخص شد یکی از آنها اخیرا در موسسه مورد نظر در تهران مشغول ادامه تحصیل می باشدو در نهایت با تلاشهای مستمر کارشناسان و متخصصان، رد پای متهم در فضای مجازی شناسایی شده و با هماهنگی قضایی دستگیر می شود.

سرهنگ نورالهی تصریح کرد: متهم ۲۳ ساله و دانشجوی رشته نرم افزار بوده ،وی در بررسی اولیه منکر موضوع شد، اما در مواجهه با دلایل و شواهد علمی و تخصصی کارشناسان مجبور به اعتراف شد و گفت: قصد مزاحمت برای استاد را نداشتم و فقط برای ایجاد رابطه دوستی این ایمیل ها را ارسال می کردم.

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران در خاتمه گفت: با تکمیل تحقیقات اولیه، متهم به همراه پرونده تحویل مرجع قضایی شد.

 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.