رابطه سن و سال با انتخاب تیم

۵شنبه ۱۱م آبان ۹۱ iبه نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

ستاره های فوتبال هرچقدر هم بدرخشند، روزی با بالارفتن سنشان کم کم یا با دنیای فوتبال خداحافظی می کنند و یا iبه تیم های دسته پایین تر می روند.

به گزارش تفسیری خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛دنیای فوتبال خاصیت عجیبی دارد. بسیاری از ستاره های آن بنا iبه آمار در سن بالای خود، دوباره می درخشند، ولی این بار نه در تیم های خودشان، بلکه با پیوستن iبه یک تیم دیگر در لیگ های پایین تر iبه کار خود ادامه می دهند.

این مسئله بیشتر در فوتبال اروپا دیده می شود. در فوتبال ما شاید در یک نگاه کلی iبه طور مثال بتوان گفت؛ مهدی امیرآبادی با بالارفتن سنش از استقلال iبه فولاد رفت، البته این مورد شباهت زیادی iبه موارد خارجی ندارد.
فوتبالیست های بزرگ اروپایی که پس از درخشش خود در تیم هایشان با بالارفتن سنشان یا مثل بکهام iبه یکی از تیم های ثروتمند آمریکایی می پیوندد و یا iبه طور مثال iبه تیم های ثروتمندان حاشیه خلیج فارس می روند. مثل کاری که رائول گونزالس کرد و iبه السد پیوست.
حال بد نیست نگاهی iبه این ستاره ها، تیم های مبداء و مقصدشان داشته باشیم تا با همین آمار متوجه شویم کم نیستند این مهاجران پا iبه سن گذاشته!

MLS آهنربای جذب ستاره ها
MLS (لیگ حرفه ای آمریکا) بسیاری از ستاره های پا iبه سن گذاشته از جمله دیوید بکهام، تیری آنری، فردریش و … را پس از میانسالی جذب خود کرده است، جایی که هنوز نیز طمع خیلی ها برای بستن قراردادهای بالا iبه راه می اندازد.
دیوید بکهام ستاره خوش سیمای انگلیسی که در تیم های میلان، رئال مادرید و منچستریونایتد بازی کرده بود. بکهام که در تبلیغات زیادی شرکت می کند، این بار در یک حرکت تبلیغی iبه تیم لس آنجلس گالکسی پیوست و یکی از پر سر و صداترین نقل و انتقالات را رقم زد.
دیگر ستاره ای که iبه یکی از تیم های MLS پیوست، تیری آنری بود. تیری آنری فرانسوی که در تیم های بارسلونا، آرسنال، یوونتوس و موناکو حضور داشت، وی iبه تیم نیویورک ردبولز پیوست.
بان آرنه فردریش ستاره‌ آلمانی نیز که در تیم های وولفسبورگ، هرتابرلین، آرمینیا بیله فلد و فرل بازی می کرد، iبه تیم شیکاگو بایر پیوست.
مارکو دی وایو مهاجم ایتالیایی نیز که در باشگاه های بولونیا، جنوا، موناکو، والنسیا، یوونتوس و پارما حضور داشته است، iبه تیم مونترال ایمپکت پیوست تا دوران فوتبال خود را در MLS iبه پایان برساند.
دیگر ایتالیایی که iبه این تیم پیوست، برناردو کورادی بود. وی در قبل در تیم های اودینزه، رجینا، منچسترسیتی، والنسیا، لاتزیو، کیه وو، اینتر و … حضور داشت و هم اکنون iبه تیم مونترل ایمپکت پیوسته است.

روسیه؛ از حقیقی جوان تا کارلوس پیر
فوتبال روسیه با سرمایه گذاری در فوتبال، بازیکنان زیادی را از سراسر جهان iبه خود جذب می کند. همین علیرضا حقیقی جوان، گلر پرسپولیس iبه روبین کازان روسیه پیوست، البته بازیکنان بزرگی همچون روبرتو کارلوس که در تیم های کورینتیانس، فنرباغچه، رئال مادرید، اینترمیلان، پالمییراس و یونیائو سائوژوآئو بازی می کرد، این بار iبه تیم‌ آنژی ماخاچ کالا روسیه پیوست.
ساموئل اتوئو ستاره سرشناس کامرونی نیز که در تیم های اینترمیلان، بارسلونا، مایورکا و رئال مادرید حضور داشت، iبه همین تیم آنژی ماخاچ کالا پیوست.

مهد فوتبالی ها
برزیل همان جایی است که بسیاری از ستاره های فوتبال از آن iبه دنیای مستطیل سبز معرفی شده اند، ستاره های سالخورده را نیز جذب می کند. مثل همین تیم اینترناسیونال برزیل که دیه گو فورلان اروگوئه ای را جذب خود کرد.
فورلان در تیم هایی همچون اینترمیلان، اتلتیکو مادرید، منچستریونایتد، ویارئال و ایندیپندنته حضور داشت.
رونالدینیو ستاره برزیلی که در تیم هایی همچون فلامینگو، میلان، بارسلونا، پاری سن ژرمن و گرمیو بازی می کرده است و حالا iبه تیم اتلتیکو مینه رو پیوسته است.
کلارنس سیدورف ستاره هلندی نیز که در تیم های میلان، اینتر، رئال مادرید، سمپدوریا و آژاکس بازی می کرده است، این بار iبه تیم بوتافوگو پیوست تا در برزیل iبه کار خود ادامه دهد.

این عرب های پول خرج کن
تیم های عربی و iبه طور کلی تیم های حاشیه خلیج فارس، سرمایه بسیار زیادی را صرف فوتبال می کنند. قراردادهای نجومی آنها سبب می شود تا ستاره های دنیا از سراسر جهان برای بستن قرارداد iبه این کشورها بروند.
رائول گونزالس از جمله این ستاره هاست. گونزالس در تیم های شالکه و رئال مادرید عملکرد خوبی داشت، تا اینکه iبه تیم السد قطر پیوست.
لوکاتونی ایتالیایی نیز که در تیم های یوونتوس، جنوا، بایرن مونیخ، فیورنتینا، پالرمو، برشا و … حضور خوبی داشت، این بار iبه النصر امارات پیوست.

چشم بادامی ها
چینی ها هم توانسته اند با سرمایه گذاری در فوتبال، بسیاری از مهره های بزرگ فوتبال را جذب تیم های خود کنند. بطور مثال دیدیه دروگبا از ساحل عاج که در تیم های چلسی، مارسی، گنگان و لومان حضور داشت، حالا iبه تیم شانگهای شنوا چین پیوسته است.
همچنین؛ نیکولا آنلکا فرانسوی نیز پس از حضور در باشگاه هایی از جمله چلسی، بولتون، فنرباغچه، منچسترسیتی و پاری سن ژرمن، رئال مادرید و آرسنال iبه همین تیم شانگهای شنهوآ پیوست.
فردریک کانوته اهل مالی نیز که در باشگاه های سویا، تاتنهام، وستهام و لیون حضور داشت، این بار iبه تیم چینی بیجینگ گوان پیوسته است تا ادامه فوتبالش را پیش چشم بادامی ها بگذراند.

ریوالدوی مهاجر
ریوالدو یکی از ستاره های پا iبه سن گذاشته ای است که مهاجر خوبی محسوب می شود. او حالا iبه تیم کابوسکورپ آنگولا پیوسته است. بازیکنی که در تیم های سائوپولو، بنیادکار، آ ا ک آتن، المپیاکوس، کروزیرو، میلان، بارسلونا و دپورتیوو لاکرونیا بازی کرده است./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.