رابطه متقابل پزشک و بیمار کلید اصلی درمان بیماری ها

۳۰ آبان ،

اساسی ترین عامل در هر رابطه ای اعتماد است و ارتباط موفق و تعامل بین بیمار و پزشک ترس و اضطراب را برطرف ساخته و به احساس خشنودی از خدمات ارائه شده مبدل می سازد.

به گزارش تفسیری خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر لاریجانی در حاشیه کنگره دستاوردهای پزشکی مولکولی و بالینی، که شب قبل برگزار شد افزود: اعتماد فرآیندی دو طرفه و دو جانبه و درک متقابل از احساسات و ادراکات طرفین استوار است.

وی اظهار داشت: پزشکی ایران از جنبه های مختلف قابل بررسی است و ایران از نظر انتشار یافتنات پزشکی رتبه ۲۰ را در دینا به خود اختصاص داده است و ایران رشد ۴۵ درصدی را در سال قبل در حوزه پزشکی برای اولین بار تجربه کرده است و در ایران منطقه جزء کشورهای برتر است و در طی ۵۴ سال در آینده کشوری پیشرفته با چشم انداز وسیع خواهم شد.

در زمینه تولید پارکهای فناوری مراکز ایجاد شرکت های دانش های بنیان مسیر فناوری اطلاعات فناوری روش های مانند گسترش مراکز رشد گسترش بسیاری برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: ۳ دوره PHD در زمینه اخلاق پزشکی در ایران طراحی شده و آموزش های اخلاق پزشکی در زمینه های بسیاری اجرا شده و باید منشور حقوق بیمار مورد ارزیابی قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: اقدامات بسیاری در جهتی اصول اخلاقی و مسئولیت های اجتماعی در دست بررسی است که تا حدود بسیاری می تواند در روند درمان بیماری موثر واقع شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.