رابطه مجازی و سوءاستفاده از دختران جوان

رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با ایجاد یک رابطه مسموم اینترنتی دختر جوانی را اغفال کرده بود، خبر داد.

ایسنا: سرهنگ شکریان در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی دریافت شکایت‌های متعددی مبنی بر اغفال دختران و سوءاستفاده‌ غیرمتعارف از آنان با استفاده از بستر فضای مجازی به پرونده‌ای برخورد کردیم که در آن دختری قربانی یک رابطه مسموم و غیراخلاقی بود.

وی ادامه داد: این دختر جوان در تکمیل پرونده خود به کارآگاهان گفت که در یکی از شبکه‌های اجتماعی با فردی آشنا شده و پس از گذشت مدتی، ارتباطشان در فضای مجازی تغییر ماهیت پیدا کرده و این رابطه‌ مجازی با رد و بدل شدن شماره تماس و ملاقات حضوری به شکلی فیزیکی تغییر کرد و در این حین، مرد جوان فرصت پیدا کرد تا اعتماد وی را جلب کند.

شکریان با اشاره به اظهارات شاکی گفت: شاکی که بارها به آن پسر گفته بوده که قصد پایان دادن رابطه را دارد، اما وی هر بار به هر بهانه‌ای این ارتباط را به نحوی ادامه داده که در نهایت متهم که جوانی با سابقه انجام این قبیل اعمال بر قربانیان متعددی بوده، شاکی را به خانه کشانیده و و او را قربانی نیت شوم خود کرد که با ادامه مزاحمت‌های بزهکارانه از طریق پیامک و اینترنت از سوی متهم در نهایت شاکی تصمیم به شکایت گرفته است.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ افزود: سرانجام ماموران پلیس فتا پس استعلام ها و اقدامات تخصصی مکان اختفای متهم را شناسایی و در یک عملیات وی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری ابتدا تلاش داشت منکر جرم ارتکابی شود، اما با استفاده از ادله تخصصی جمع‌آوری شده توسط کارشناسان پلیس فتا وی مجبور به اعتراف شد و در جریان این اعترافات به موارد مشابه دیگری نیز اشاره کرد.

شکریان به شهروندان به ویژه دختران جوان هشدار داد: هیچ‌گاه ارتباطات مجازی خود را به راحتی به ارتباطات فیزیکی بدل نکنند چرا که افراد در فضای مجازی لزوما چهره‌ای واقعی از خود را به آنان ارائه نمی‌دهند، بنابراین اعتماد به اشخاص بر اساس رابطه‌ای که در فضای مجازی ایجاد شده است امری نامعقول است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.