رابطه چاقی با سلامت دهان و دندان

خبرگزاری آریا- در اثر نداشتن دندان خوب، جویدن غذا نیز به خوبی صورت نمی گیرد  در نتیجه منجر به افزیش وزن فرد می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  رییس دانشکده دندانپزشکی ساری پوسیدگی دندان را شایع ترین بیماری دندان در کشور دانست و گفت: این بیماری با مسواک زدن درست قابل پیشگیری است.
مهدی غلامرضایی در ادامه گفت: سلامت دهان و دندان با سلامت بدن رابطه مستقیم دارد و برخی از میکروبهای دهان و دندان در ایجاد بیماری دریچه های قلب موثر هستند همچنین وجود جرم در دندانهای زنان باردار منجر به زایمان زودرس می شود.
وی ضمن اشاره به اینکه  در سنین ۶ تا ۱۴ سالگی  و نیز دوران کهولت سن،  میزان پوسیدگی دندان افزایش می یاید، افزود:  به لحاظ علمی افراد هر ۱۲ ساعت یک بار باید مسواک بزنند و هرچه دفعات این کار بیشتر باشد دندانهای سالمتری خواهند داشت.
غلامرضایی، بهترین زمان برای مسواک زدن را قبل از صرف صبحانه و بعد از شام دانست و تصریح کرد: درست مسواک زدن از نوع مسواک وخمیر دندان  اهمیت بیشتری دارد.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری با بیان اینکه جویدن آدامسهای بدون قند به مدت ۱۰ دقیقه بعد از خوردن غذا به کاهش پوسیدگی دندان کمک می کند، اظهار داشت: اولین روش در درمان بیماریهای لثه مسواک زدن است.
غلامرضایی در خصوص استفاده از دهان شویه ها گفت: دهان شویه ها به دو دسته ضد میکروبی و فلوراید تقسیم می شوند که نوع اول آن بنابر تجویز پزشک  برای برخی بیماریهای خاص استفاده می شود.
وی دهان شویه های حاوی فلوراید را برای عموم مردم قابل استفاده دانست و افزود: این دسته از دهان شویه ها باعث جلوگیری از پوسیدگی دندان می شود.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری ادامه داد: وی با اشاره به اینکه تمای مسواکهای موجود استاندار هستند، گفت: افراد سعی کنند مسواکهایی دارای مهر استاندارد و دارای مجوز از وزارت بهداشت خریداری کنند.
رییس دانشکده دندانپزشکی ساری با تاکید بر اینکه هیچ جسمی نمی تواند جایگزین بافت طبیعی دندان باشد، افزود: امروزه جای خالی دندان را  با روشهای ایمپلنت ، و سپس روکش گذاری ترمیم می کنند.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.