رابطه کاهش میزان ترک تحصیل روستاییان با اجرای طرح ۳-۳-۶ از زبان یک کارشناس

۲۱ آبان ،

40-124.jpg

یک کارشناس مسؤول آموزش دبستان گفت: طرح ۳-۳-۶ به کاهش میزان ترک تحصیل به خصوص در مناطق روستایی کمک می‌کند.

علی سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به اینکه مهم‌ترین هدف از اجرای طرح ۳-۳-۶ افزایش وقت آموزش عمومی است، اظهار کرد: دوران دبستان مهم‌ترین مرحله زندگی کودکان به لحاظ آموزشی است و افزایش یک ساله آموزش در این مقطع بسیار با اهمیت است.

وی با بیان اینکه ۳-۳-۶ به کاهش میزان ترک تحصیل به خصوص در مناطق روستایی کمک می‌کند، افزود: علاوه بر آن حذف مقطع پیش دانشگاهی در سال‌های آینده سبب می‌شود دانش‌آموزان هدفمندتر به مباحث درسی بپردازند و مطمئنا مردودی‌ها نیز کاهش می‌یابد.

این کارشناس مسؤول آموزش دبستان با بیان اینکه طرح‌های مشابه به ساختار نظام آموزشی ۳-۳-۶ در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده است، ادامه داد: اجرای این طرح در مناطقی که دو زبانه می باشند، به رفع مشکلات یادگیری و افت تحصیلی دانش‌آموزان کمک می‌کند.

سهرابی بیان کرد: افزایش آموزش عمومی از هشت به ۹ سال، افزایش اثربخشی و کارایی آموزش و پرورش، همخوانی خودساختار با مراحل رشد یادگیری، افزایش آموزش اجباری و نیز افزایش ماندگاری دانش آموزان و کاهش ترک تحصیل از مزایای این طرح است.

وی با بیان اینکه ۱۹۶ ساعت دوره ضمن خدمت در قالب کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای معلمانی که از این پس باید در پایه ابتدایی تدریس کنند، برگزار می‌شود، اذعان کرد: تعطیلی روزهای پنجشنبه فرصت مناسبی برای آموزش معلمان ایجاد کرده است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.