راجر کورمن داستان‌های ادگار آلن پو را بازسازی می‌کند

۳۰م آذر ،

به گزارش خبرآنلاین، راجر کورمن که او را سلطان فیلم‌های ب لقب داده‌اند، این فیلم‌ها را در دهه‌های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ از روی داستان‌های ادگار آلن پو نویسنده آمریکایی قرن نوزدهم کارگردانی کرد.
 

اولین فیلمی که بازسازی می‌شود «خاندان آشر» است و پس از آن «سردابه و پاندول»، «تدفین پیش از موقع»، «قصه‌های وحشت»، «کلاغ»، «قصر تسخیرشده»، «نقاب مرگ سرخ» و «The Tomb of Ligeia» ساخته خواهد شد.
 

این بار کورمن فیلم‌ها را تهیه می‌کند، اما کارگردانی نمی‌کند. فیلم اول سال ۲۰۲۴ فیلمبرداری می‌شود و دو فیلم بعدی یک سال مقابل دوربین می‌رود.
 

این فیلم‌ها با بودجه‌ای بین ۲ تا ۲٫۵ میلیون ساخته می‌شوند. فیلم‌های قبلی بدون در نظر گرفتن نرخ تورم در ۱۵ روز با بودجه‌ای بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار دلار ساخته شدند.
 

کورمن فیلم‌های تازه را از طریق شرکت فیلمسازی خود «نیو هورایزن پروداکشنز» تهیه می‌کند.
 

سینماگر ۸۶ ساله می‌گوید: «الان می‌شود این فیلم‌ها را سه‌بعدی و با کلی تصاویر کامپیوتری ساخت. الان می‌توانیم کارهایی را انجام بدهیم که آن موقع خوابش را هم نمی‌دیدیم.»
 

کورمن که سال ۲۰۰۹ یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد، می‌گوید بزرگ‌ترین دغدغه‌اش پیدا کردن جایگزین وینسنت پرایس، بازیگر افسانه‌ای نقش‌های اصلی آثارش است که در ۱۹۹۳ درگذشت.
 

او می‌گوید امیدوار است یک بازیگر پنجاه و چند ساله که همه او را از تلویزیون می‌شناسند، بتواند کاری را انجام بدهد که پرایس انجام می‌داد.
 

مایک مکلین که فیلمنامه «تسخیرشده» تازه‌ترین فیلم کورمن را نوشته، روی فیلمنامه «خاندان آشر» کار می‌کند.

کورمن که او  را «اورسن ولز فیلم‌های درجه جیم» و «پاپ سینمای پاپ» نیز لقب داده‌اند، فعالیت خود را در دهه ۱۹۵۰ آغاز کرد.

او در آغاز کار یا ایجاد زمینه پیشرفت تعداد بسیاری از کارگردانان از جمله فرانسیس فورد کوپولا، مارتین اسکورسیزی، جاناتان دمی، جو دانته، جیمز کامرون، ران هوارد و بازیگرانی مانند چارلز برانسن، جک نیکلسن، رابرت دنیرو و سیلوستر استالونه نقش مهم داشت.

کورمن که متولد دیترویت در ایالت میشیگان است، حدود ۳۵۰ فیلم ساخته است.

هالیوود ریپورتر / ۱۹ دسامبر / ترجمه: علی افتخاری
 

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.