رادیو قرآن به موضوع “پدافند غیرعامل” می‌پردازد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از جام جم آنلاین در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

رادیو قرآن به موضوع “پدافند غیرعامل” می‌پردازد

جام جم آنلاین: ویژه برنامه “پدافند غیرعامل” از یکشنبه ۷ آبان ماه برروی آنتن شبکه رادیویی قرآن می رود.

به گزارش روابط عمومی رادیو قرآن,  به دلیل اهمیت موضوع  و به منظور ترویج  فرهنگ پدافند غیر عامل  در حوزه‌های مختلف از جمله مسائل دینی که  در جامعه  اسلامی  باید در نظر گرفته شود  برنامه ” پدافند غیر عامل” از شبکه رادیویی قرآن پخش می شود.

آشنایی همه مردم با اصول این پدافند از  اهداف تولید این برنامه است  تا با ترویج  فرهنگ  پدافند غیر عامل  در زمینه قرآن  بین دستگاه ها و نهادهای اجرایی کشور دربرابر  تهدیدات و اقدامات دشمن خارجی  آمادگی لازم را داشته باشیم.

 پدافند غیرعامل به عنوان کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران و بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی است.

 انجام اقدامات دفاع غیرعامل، در جنگ‌های نامتقارن امروزی در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و تقلیل خسارت ناشی از حملات هوایی، زمینی و دریایی کشور مهاجم، موضوعی بنیادی  که وسعت و گستره آن تمامی زیرساخت‌ها و مراکز حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی، سیاسی، ارتباطی، مواصلاتی نظیر بنادر ، فرودگاه‌ها، و پل‌ها، مراکز فرماندهی و جمعیت مردمی کشور را در برمی‌گیرد از بخش های مختلف در تعریف پدافند غیر عامل  است.

همچنین با موافقت مقام معظم رهبری با ترویج فرهنگ پدافند غیر عامل ۸ آبان ماه به عنوان  روز ملی پدافند غیرعامل  در تقویم تعیین شده است و رادیو قرآن در ۴ برنامه ۱۰ دقیقه ای  از۷ آبان ماه به بررسی این موضوع می‌پردازد.

در این برنامه وظیفه دستگاه ها و نهادهای قرآنی و اجتماعی در کاربردی کردن فرهنگ پدافند غیر عامل  بررسی می شود.

در این برنامه ضمن ارتباط با سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ومعرفی  برنامه های مربوط به این روز درمباحث کارشناسی با حضور “محمود عاطفی” رئیس سازمان بسیج رسانه به موضوع پدافند غیر عامل پرداخته می شود.

ویژه برنامه ۴قسمتی “پدافند غیرعامل” کاری از گروه  اطلاع رسانی و امور مجازی رادیو قرآن است که از ۷آبان ماه به سردبیری مهدی قصری زاده   از ساعت ۹:۳۵ صبح به مدت ۱۰دقیقه پخش می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.