راز حمله ایران به هواپیماهای آمریکا

روزنامه وطن امروز نوشت: شبکه بی‌بی‌سی فارسی جمعه۳۰ تیرماه (۲۰ جولای) از انجام مطالعات جدید دانشمندان آمریکا روی هواپیماهای بدون‌سرنشین و آسیب‌پذیر بودن آنها در واکنش به فرود آوردن هواپیمای جاسوسی فوق‌مدرن آمریکایی در ایران خبر داد: «بحث‌هایی درباره ایمنی هواپیماهای بدون‌سرنشین در برابر حملات هکرها در جریان است.

تاد هامفری، استاد دانشگاه تگزاس و تیمش اخیرا موفق شدند کنترل انواع غیرنظامی این هواپیماها را به‌دست گیرند. آنچه این استاد دانشگاه را به این مطالعه فراخواند، افتادن یک هواپیمای ارتش آمریکا به دست ایرانی‌ها بود. ایران گفت کنترل هواپیما را پیش از فرود به‌دست گرفته بود.

تاد هامفری در پاسخ به سوال نمایندگان کنگره گفت: «فکر می‌کنم بهتر است به هر چه ایرانی‌ها می‌گویند شک داشته باشیم، البته در این باره باید به حرف‌های آنها توجه کنیم، ممکن است هواپیماهای بدون‌سرنشین سازمان سیا را بمباران الکترونیکی کرده باشند، این موجب شده بتوانند این هواپیما را ضبط کنند.

اینکه هواپیما سالم به زمین نشانده شده و تلویزیون ایران تصاویر آن را پخش کرده ما را ملزم می‌کند توضیح دهیم چطور این اتفاق افتاده است». گزارشگر بی‌بی‌سی افزود: «هواپیماهای بدون‌سرنشین هنوز یک سلاح جدید به حساب می‌آیند و بسیاری از مسائل حقوقی و فنی پیرامون استفاده از آنها بی‌پاسخ مانده است».


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.