راز سلامتی سیب‌زمینی و گوجه‌فرنگی

بسیاری تصور می‌کنند، تنها با صرف هزینه‌های کلان است که می‌توان پوست سالم و با طراوت داشت، در حالی‌که بسیاری از میوه‌ها و سبزیجات از جمله سیب‌زمینی، گوجه‌فرنگی و توت‌فرنگی‌ می‌تواند، به زیبایی پوست ما کمک بسیار کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، در طبیعت میوه‌ها و سبزیجاتی وجود دارند که می‌توانند سهم بسزایی در زیبایی شما نقش داشته باشند، بی‌آنکه در این ارتباط نیاز به صرف هزینه‌های کلان برای حفظ زیبایی خود باشید.

در این مطلب به خواص «سیب‌زمینی»، «گوجه‌فرنگی» و « توت‌فرنگی» می‌پردازیم:

سیب‌زمینی

همچنین سیب‌زمینی از جمله بهترین پاک‌کننده‌ها و مرطوب‌ کننده‌ها برای پوست‌های حساس به شمار می‌آید و می‌توان از آن برای درمان برخی حساسیت‌های پوستی نیز استفاده کرد. در این شیوه باید آب سیب‌زمینی را گرفته و بر روی پوست مالید. از این شیوه برای درمان آفتاب سوختگی نیز می‌توان استفاده کرد.

توت فرنگی

توت فرنگی تاثیر بسیار زیادی برای درمان آفتاب سوختگی‌ها در فصل تابستان به ویژه در قسمت صورت و شانه‌ها دارد. در این موارد کافی است مقداری از این میوه را به قسمت‌های آفتاب سوخته بمالید.

از این میوه همچنین برای تهیه بسیاری از ماسک‌های پوست و زیبایی نیز استفاده می‌شود و بهترین درمان برای پوست‌های چرب است.

گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی از جمله میوه‌هایی است که به بسته شدن منافذ باز پوست کمک بسیاری می‌کند و به این منظور باید گوچه‌فرنگی را به صورت حلقه حلقه بریده و بر روی پوست گذاشت یا آب آن را روی پوست مالید.

از جمله مهمترین ویژگی‌های بسیار شگفت‌انگیز گوجه‌فرنگی همساز بودن آن پوست‌های بسیار چرب و در عین حال پوست‌های بسیار خشک است، بگونه‌ای که برای تهیه ماسک برای هر دو نوع پوست از این میوه استفاده می‌شود.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.