راز های یخچالی

۲۶م دیماه ،

نگهداری نادرست مواد غذایی در یخچال سبب فساد زودتر مواد غذایی و یا حتی بروز مسمومیت های غذایی می گردد.

به گزارش خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران:  به نقل از مدیکال هلت نیوز؛ به نقل از متخصصان انگلیسی بیشتر اشخاص از نگه داری درست مواد غذایی در یخچال بی خبرند که این موضوع در مورد چند ماده غذایی اهمیت بیشتری دارد.

۱- شیر باید در دمای مناسب و در انتهایی ترین قسمت یخچال نگه داری شود نگه داری شیر در واقع وقتی درب یخچال باز می گردد شیر با هوای گرم تماس پیدا می کند و به رشد باکتری ها کمک می کند.

۲- پوست تخم مرغ منافذ بسیاری دارد به همین سبب وقتی تخم مرغ ها را خارج کارتن نگه داری کنید رطوبت آن تبخیر می گردد به همین سبب تخم مرغ ها را در جعبه کاغذی و اصلی آن نگه داری کنید.

۳- قبل از نگه داری باقیمانده غذا ها در یخچال از سرد شدن آن ها مطمئن شوید در غیر این صورت باکتری در غذا تکثیر می یابد  سبب مسمومیت غذایی می گردد.

۴- منجمد کردن گوشت بهترین روش برای نگه داری آن است اما اگر می خواهید گوشت را در یخچال نگه داری کنید باید آن را در ظرف در بسته ای و در انتهای یخچال بگذارید و نباید بیشتر از ۱۲ ساعت در یخچال بماند.

۵- برای این که پنیر کپک نزند و بوی نامطبوعی ندهد باید اطراف آن هوا جریان داشته باشد اما بسته بندی های کارخانه ای مانع از این جریان می گردد پس بهتر است پنیر را در کاغذی نازک بپیچید و آن را داخل کیسه فریزر بگذارید اما در کیسه را نبندیدو در طبقه وسط یخچال نگهداری کنید./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.