راز پوست خوب و شفاف زنان چیست؟

پوست خوب و شفاف در زیبایی بسیار موثر است و حتی یکی از اصلی ترین رکن های زیبایی به محسوب می شود که برای به دست اوردن آن باید راز و رمز های افرادی که پوست زیبا و شفای دارند را بدانید. زنانی که پوست آنها خشان و زیبا هستند  شش عادت روزانه برای مراقبت پوست خود دارند که در ادامه با انها آشنا خواهید شد.

۱- قبل از هر چیزی آنها یک بار در روز، پوست را پاک سازی می کنند.

پوست صاف 

اگر دارای پوست معمولی (به جز پوست چرب) تنها کافی است که وی یک بار شب با یک پاک کننده کرم دار و آب ولرم صورت خود را شستشو دهید.

به گفته رانلا هیرسچ متخصص پوست بوستون :”به پاک کننده زمانی را برای انجام فعالیت دهید. به جای آنکه صورت خود را سریع با آن مالش داده و آبکشی کنید، بگذارید چندین ثانیه روی پوست بماند تا هر گونه آرایش، آلودگی، چربی و غیره را از پوست جدا کند. صبح ها صورت خود را تنها با آب ولرم بشویید ولی اگر پوست چربی دارید از یک پاک کننده فومی در صبح و شب استفاده کنید.”

 ۲- این خانم ها  کرم ضد آفتاب را تجدید می کنند

باید بدانید که راه شماره یک در جلوگیری از روند پیری پوست ، استفاده از کرم ضد آفتاب است، بنابراین ممکن است شما هر روز صبح از مرطوب کننده ای با SPF (حداقل)۳۰ استفاده کنید، ولی کاری که زنانی که پوست عالی دارند انجام میدهند، تجدید کرم هر چند ساعت یک بار است.

 مواد تشکیل دهنده ای که موجب جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب روی پوست می شوند تنها حدود دو ساعت موثر هستند، این زمان آنقدر است که پیاده روی صبحگاهی را انجام بدهید و یا از محلی به محل دیگر بروید ولی دیگر بعد از ظهرقابلیت خود را از دست می دهند.

 ۳- خانم هایی که پوست زیبا دارند هر شب از کرم ریتونید استفاده می کنند

خانم لسلی بامان، متخصص پوست میامی می گوید:” وقتی برای اولین بار شخصی را می بینم، فورا می فهمم که آیا او از رتینوید (retinoid) استفاده می کند یا خیر زیرا پوستش درخشان و نرم است.”

رتینویدها ،  از مشتقات ویتامین A هستند که که ثابت شده در افزایش کلاژن نقش دارند و خطوط چین و چروک را کاهش دارده و جوان سازی سلول را افزایش می دهد و رنگ پوست را یکدست می کنند.

این کرم ها یا به صورت معمول به عنوان رتینول به فروش می روند و یا با تجویز پزشک تحت نام های tretinoin)، adapalene، tazarotene) عرضه می شوند.

 به دلیل اینکه که رتینول ها می توانند در وهله اول موجب آزردگی و تحریک پوست شوند. هیرسچ پیشنهاد می دهد یک مرطوب کننده ملایم به مدت ۳۰ دقیقه قبل به پوست زده شود تا کاملا جدب پوست شده وسپس از کرم رتینوید استفاده شود.

پوست خوب 

۴-ماهی آزاد در برنامه غذایی آنها ثابت و مهم است

ماهی دارای مقادیر زیادی امگا۳ است که به رطوبت رسانی پوست از داخل کمک می کند و التهاباتی که منجر به قرمزی پوست می شود را کاهش می دهد.

همچنین مواد غذایی و نوشیدنی هایی که دارای آنتی اکسیدان فراوان هستند نظیر زغال اخته، سبزیجات سبز تیره، چای سبز و قهوه در برابر رادیکال های آزاد که منجر به آسیب ساختار سلولی پوست و تسریع روند پیری می شوند مقابله می کنند.

۵- ورزش رکن اصلی زیبایی پوست آنهاست 

یک بار در روز ضربان قلب خود را افزایش دهید تا پوستتان را درخشان کنید. از آنجا که ورزش قابلیت گردش خون و اکسیژن را ارتقاء می دهد، تاثیر آن روی صورت شما نیز نمایان خواهد شد.”پوست دریافت کننده های ایندورفین دارد که می تواند توضیحی برای تاثیر مثبت ورزش های اروبیک باشد.”

۶- خواب استاندارد و حداقل ۷ ساعت برایشان اهمیت دارد 

هورمون استرس به نام کورتیسول ، منجر به آکنه روی پوست می شود. خواب سطح کورتیسول را در بدن کنترل می کند. بنابراین معادله ساده ای وجود دارد: خواب= پوست جوان تر و شفاف تر 

– .

نمناک
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.