راسموسن: ناتو در سوریه مداخله نظامی نمی کند

به گزارش ایرنا، راسموسن روز چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی ویدئویی در مسکو گفت: قصد مداخله در امور داخلی سوریه را نداریم و فکر نمی کنیم که مداخله نظامی به حل مسایل این کشور کمک کند.

وی افزود: در شرایط کنونی تنها راه ممکن برای حل و فصل بحران سوریه، اجرای طرح ‘کوفی عنان’ می باشد و از همه طرف های مناقشه دعوت به اجرای این طرح می کنم.

راسموسن از روسیه نیز خواست به تعهدات بین المللی خود عمل کرده و از موقعیت بین المللی خود برای تسهیل در یافتن راهکار حل مسایل سوریه استفاده کند.

دبیر کل ناتو در حالی این اظهارات را بیان کرد که تعدادی از کشورهای عضو این پیمان به ارسال سلاح به سوریه و تجهیز مخالفان دولت این کشور می پردازند و بر اساس برخی اطلاعات، شماری از نیروهای ویژه کشورهای غربی در شهرهای سوریه در حال به آموزش نیروهای تروریست هستند.

**انتقاد دبیر کل ناتو از استقرار موشک های روسی در مجاورت مرزهای غربی این کشور

دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ‘ناتو’ در ادامه مصاحبه همچنین از استقرار موشک های روسی در مجاورت مرزهای غربی این کشور انتقاد کرد و گفت: استقرار موشک های تاکتیکی ‘اسکندر’ در نزدیکی مرزهای روسیه با کشورهای عضو ناتو ، صرف هزینه های بیهوده از طرف مسکو می باشد.

وی افزود: این اقدام واقعا صرف بیهوده پول است، زیرا که ناتو دشمن روسیه نمی باشد.

دبیر کل ناتو گفت: صرف هزینه ها برای استقرار موشک های تهاجمی و هدف گیری آن به سوی ما اقدامی کاملا بیهوده است و بجای آن روسیه می تواند اعتبارات را صرف اهداف دیگر از جمله حل مسایل اجتماعی خود کند.

وی همچنین ادعا کرد که ناتو همه گونه تضمین لازم را مبنی بر اینکه سامانه موشکی آن علیه روسیه هدف گیری نمی شود، به این کشور ارایه کرده است.

آمریکا در راس ناتو به بهانه تهدید موشکی برخی کشورها تصمیم به استقرار سامانه پدافند موشکی خود در برخی کشورهای اروپای شرقی گرفته و این امر موجب نگرانی شدید روسها شده است.

روسیه اعلام کرده است اگر آمریکا و غرب تضمین های حقوقی در باره ماهیت سامانه پدافند موشکی اروپا به این کشور ارائه نکنند، تدابیری را علیه ناتو اتخاذ می کند.

اروپام**۲۲۴۲**۵۱۸**۱۰۸۰** ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۶۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.