راشد الغنوشی: نسیم تغییر تمام کشورهای عربی را در بر می‌گیرد

۳۰م آذر ،

reuters5-6.jpg

رهبر حزب حاکم تونس با اشاره به اینکه نسیم تغییرات تمام کشورهای عربی را در برخواهد گرفت از حاکمان عرب خواست برای جلوگیری از وقوع انقلاب در کشورشان به درخواست‌های مردم توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی محیط، راشد الغنوشی، رهبر حزب حاکم تونس اعلام کرد: بهار عربی که اسلام‌گرایان را به حکومت رساند، بعد از یأس ملت‌های عربی از تحقق اصلاحات در حکومت‌های استبدادی که اقتصاد ملت‌ها را نابود کرده بود صورت گرفت.

الغنوشی همچنین با اشاره به اینکه این تغییرات تمام کشورهای عربی را دربر می‌گیرد، از حاکمان آنها خواست تا خواسته‌های مردمشان را اجابت کرده تا از وقوع انقلاب در کشورشان جلوگیری کنند.

وی همچنین خاطر نشان کرد که تونس و تمام کشورهای انقلابی عربی در مرحله تغییر بوده و برای گذر از این مرحله به سمت آشتی ملی در حرکتند.

وی در خصوص این مسئله که آیا ثمره بهار عربی تنها شکوفایی است و یا اینکه آمال ملت‌ها و آرمان‌هایشان را محقق خواهد کرد، تصریح کرد: پس از گذشت ۵۰ سال از فقدان رشد و شکوفایی همراه با سرکوبی ملت‌ها، بهار عربی آمد. اتفاقی که نقطه عطف تاریخی در منطقه عربی ما محسوب می‌شود، اما ما خواهان این هستیم که تلاش‌های خود را به منظور تحقق آرمان‌های ملت‌ها دوچندان کنیم و من معتقدم که انشاءالله به این هدف دست خواهیم یافت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.