راغب: آهنگ‌های سفارشی دربارهٔ امام(ره) به کار لطمه زد/ امام(ره) فرمودند بعضی از موسیقی‌ها خوب است

۱۱خردادماه،

گفت‌وگو با آهنگساز ˝بانگ آزادی˝

آهنگساز برجسته سرودهای انقلابی، با اشاره به قطعات ساخته‌شده برای امام راحل(ره) بر لزوم توجه بیشتر به مضامین این قطعات تاکید کرد.

احمدعلی راغب آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین، با بیان اینکه تاکنون آثار موسیقایی خوبی برای امام راحل(ره) ساخته شده است تصریح کرد: بعضی از آثار سفارشی کمی به کار لطمه زد و البته می شد کارهای بهتری نیز ساخته شود.

این آهنگساز ادامه داد: من دو آلبوم در این زمینه کار کردم و با این کار سعی در ادای دین به حضرت امام(ره) داشتم.

وی با بیان اینکه گاهی سفارش دهندگان آگاهی کافی را نسبت به موضوع نداشتند، خاطر نشان کرد: اگر سفارش‌دهندگان اشراف بیشتری را نست به موضوع و خود موسیقی داشتند، قطعا آثار بهتری تولید می شد.

راغب همچنین با یادآوری خاطره اجرای موسیقی برای امام راحل(ره)، گفت: پس از اجرای قطعه موسیقی “شهید مطهر” که برای شهید مطهری ساخته بودیم، امام(ره) ما را به صورت خصوصی به خدمت خود فرا خواندند و در یک محفل صمیمانه صحبت های خوبی را با ما در میان گذاشتند.

این نوازنده و آهنگساز افزود: ایشان فرمودند که سرود شهید مطری خوب است، ادامه دهید. بعضی از موسیقی ها خوب است و بعضی دیگر احتیاج دارد تا بیشتر به آن پرداخته شود. 

وی خاطر نشان کرد: اما اکنون موسیقی مظلوم واقع شده و حتی گاهی از سوی بعضی از دوستان مورد بی مهری قرار گرفته است.
به گزارش هنرآنلاین، احمد علی راغب از جمله آهنگسازانی است که پس از انقلاب قطعات موسیقی بسیاری را با مضامین انقلابی ساخته است.

نغمه توحید، نغمه اتحاد، مارش حرکت، خوش‌آمدی امام، بانگ آزادی، نیروی هوایی، نیروی دریایی، جانبازان، خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دارد، آمریکا ننگ به نیرنگ تو، بابا جون داد، مدرسه ها وا شده و … بخشی از آثار ماندگار وی می باشند.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.