“رافائل کوره‌آ” پیشتاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری اکوادور است

۱۹ام بهمن ،

reuters-61.JPG

نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد که رئیس جمهوری اکوادور نسبت به سایر رقبای خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۷ فوریه ۲۰۲۴ (۲۹ بهمن ماه) پیشتاز است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، محبوبیت رافائل کوره‌آ، رئیس جمهوری اکوادور طی شش سال فعالیتش در این سمت بالای ۵۰ درصد باقی مانده است.

براساس نظرسنجی صورت گرفته توسط یکی از موسسات نظرسنجی در اکوادور مشخص شد که کوره‌آ می‌تواند با ۶۲ درصد آرا پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور شود در حالی که گیلرمو لاسو، رقیب وی تنها ۹ درصد آرا را به دست آورده است.

رئیس این موسسه نظرسنجی گفت: نامزدهای احزاب مخالف باید مبارزات انتخاباتی جذابی ترتیب دهند تا بتوانند رافائل کوره‌آ را که از میزان محبوبیت بسیاری برخوردار است، شکست دهند.

براساس نظرسنجی‌ دیگری که توسط موسسه “پابلیکا اکوادور” صورت گرفت، کوره‌آ ۶۶ درصد آرا و لاسو ۱۵ درصد آرا را به دست آوردند.

رئیس این موسسه نظرسنجی نیز به خبرگزاری رویترز گفت: اکثر کاندیداهای مخالف به سبب دیر آغاز کردن مبارزات انتخاباتی خود اشتباه بزرگی مرتکب شدند. شاید مبارزات آن‌ها بسیار و چشمگیر باشد اما خوب و مثمرثمر نیست.

بسیاری از نظرسنجی‌های صورت گرفته به این نکته اشاره کرده‌اند که لاسو به جای تمرکز درخصوص مقابله با جرایم و اشتغال‌زایی هدف اصلی مبارزات انتخاباتی خود را بر مقابله با کوره‌آ قرار داده است.

وی رئیس جمهوری اکوادور را به دریافت پول از هوگو چاوز همتای ونزوئلایی‌اش برای تامین مالی مبارزات انتخاباتی خود متهم کرده است.

همچنین سایر کاندیداهای مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اکوادور موفق نشدند بیش از شش درصد آرای شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی‌ها را کسب کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.