رامنی با وعده احیای آمریکا مصاف با اوباما را شروع کرد

جهان > آمریکای‌شمالی– گروه بین‌الملل:
گردهمایی سه روزه حزب جمهوریخواه در آمریکا پنجشنبه شب با پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط میت رامنی به پایان رسید.

وی وعده کرد با ایجاد مشاغل فراوان، آمریکا را از نو احیا کند. به گزارش خبرگزاری‌ها، آخرین شب گردهمایی حزب جمهوریخواه که به‌طور زنده از چند شبکه تلویزیونی پخش شد، با هدف آشنا کردن مردم آمریکا با میت رامنی طراحی شده بود. به‌رغم آنکه اکنون ماه‌هاست رامنی در ایالت‌های آمریکا می‌چرخد و در بیشتر آنها توانسته اکثر آرای جمهوریخواهان را به‌خود اختصاص دهد، نظرسنجی‌ها حاکی از نگاه منفی حدود ۴۴درصد رأی‌دهندگان به وی است.

همین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد فقط ۳۸درصد رأی‌دهندگان نظر مثبتی به وی دارند. همکاران وی در فرمانداری ماساچوست در سال‌هایی که وی فرماندار این ایالت بود، ورزشکاران المپیک زمستانی سال ۲۰۰۲که وی مدیریت برگزاری آن را بر عهده داشت و همکاران وی در کلیسای مورمون که وی عضو آن است، همگی بر صحنه ظاهر شدند و بر توانایی‌های وی صحه گذاشتند. در آخر برنامه که میت رامنی وارد سالن شد، وی بیش از هر چیز بر اوضاع اقتصادی نابسامان آمریکا و ناکارآمدی اوباما تمرکز کرد و با تکیه بر سابقه کارآفرینی خود وعده کرد ۱۲میلیون شغل ایجاد کند. وی همچنین قول داد آمریکا را از نو احیا کند و از نرخ مالیات‌ها بکاهد.

جیم مسینا مدیر ستاد انتخاباتی اوباما فوراً پس از این مراسم رامنی را متهم کرد که می‌خواهد با فشار آوردن بر طبقه متوسط، مالیات ثروتمندان را کاهش دهد. موضوع مالیات پرداختی رامنی یکی از مسائلی بود که ستاد انتخاباتی اوباما بارها به آن خرده گرفته بود. مراسم پنجشنبه شب دو مهمان ویژه داشت.

نخستین نفر کاندولیزا رایس وزیر خارجه دولت جورج دبلیو بوش بود که با انتقاد شدید از عملکرد اوباما در عرصه سیاست بین‌الملل گفت که رامنی می‌تواند آمریکا را از تهدیدهای داخلی و خارجی نجات دهد. وی اوباما را متهم کرد در زمانی که به گفته وی جهان نیازمند رهبری آمریکا بوده است، از این مسئولیت شانه خالی کرده است. مهمان دیگر کلینت ایستوود هنرپیشه ۸۲ساله هالیوود بود که قبل از ورود رامنی به سالن به‌مدت حدود ۱۵دقیقه با یک صندلی خالی که مثلاً اوباما روی آن نشسته بود، صحبت کرد و سیاست و عملکردهایش را به باد انتقاد گرفت.

انتظار می‌رود حزب دمکرات در گردهمایی خود که سه‌شنبه هفته آینده در شهر شارلوت در ایالت کارولینای شمالی آغاز می‌شود، به مصاف انتقادهای حزب جمهوریخواه برود. درحالی‌که بیش از ۲‌ماه به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی مانده است، بیش از ۵۰۰میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی دو حزب شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.