رانا با پژو ۲۰۶ اس.دی شباهت ظاهری بسیاری ندارد

۲۱اردیبهشت،

رانا با پژو ۲۰۶ اس.دی شباهت ظاهری بسیاری ندارد

مدیر مهندسی مرکز طراحی و توسعه محصولات تازه ایران خودرو، شباهت ظاهری رانا با ۲۰۶ صندوق‌دار را رد کرد و گفت: رانا استایل بهینه مدنظر عصر مشتری ایرانی است و نسبت به ۲۰۶ صندوق‌دار در بخش محفظه موتور دارای ابعاد بزرگ‌تری است که علاوه بر زیبایی بصری سبب تناسب خودرو شده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «ممتاز» به نقل از ایسنا، احمد مدیرقمی – مدیرمهندسی مرکز طراحی و توسعه محصولات تازه ایران خودرو – افزود: در نقشه راه توسعه رانا، طراحی و تولید این خودرو در ابعاد بزرگتر و قرار گرفتن در کلاس‌های بالاتر برنامه‌ریزی شده است. طراحی و تولید رانا سبب ایجاد پلتفرم تازهی شد که می تواند محور توسعه و ارایه محصولات تازه ایران خودرو باشد.

وی افزود: هم اکنون طراحی، ساخت و تولید بدنه، موتور و سیستمهای برق و الکتریکی رانا کاملا مستقل و تحت مالکیت ایران خودرو است. همچنین سرمایه گذاری کلانی برای تولید سیستم‌های برقی و مالتی پلکس ۲۰۶ صرف شده که با توسعه آن در محصول رانا نیز از این سیستم بهره برداری می گردد.

به گفته او صندوق این خودرو نیز مطابق با سلیقه مشتریان و پاسخ‌گوی نیازمندیهای خانواده ایرانی است.

مدیر قمی گفت:‌ رانا خودرویی در کلاس B و C است و با توجه به ویژگیهای فنی می تواند پایه‌ای برای تولید محصولات تازه در این کلاس باشد.

وی از طراحی محصولات دیگر بر پایه پلتفرم رانا خبر داد و افزود: تولید رانای هاچ بک و رانای لوکس از جمله محصولاتی است که به زودی به بازار عرضه خواهد شد.

او همچنین از تولید رانا با موتور سری EF و گیربکس اتوماتیک در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: مالکیت معنوی این محصول از آن ایران خودرو بوده و پروژه‌های توسعه ای دیگری نیز برای آن در آینده درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال آینده این پلاتفرم ( رانا) با ظاهر و ابعاد کاملا تازه به بازار عرضه خواهد شد.

مدیرقمی دربارهٔ رانای لوکس اظهار کرد: این خودرو با اعمال تغییرات در بخش های برق و الکترونیک، بخشهای ظاهری و بصری در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

وی هم رنگی قطعات با بدنه خودرو، نصب رینگ آلومینیومی، نصب نمایشگر داشبورد، سنسور دنده عقب را از جمله این تغییرات دانست.

مدیرمهندسی مرکز طراحی و توسعه محصولات تازه ایران خودرو از تولید رانای هاچ بک تا پایان سال ۹۲ خبر داد و افزود: فعالیتهای ابتدایی برای تولید این محصول آغاز شده و با تامین قطعات و قالب سازی، تا پایان سال وارد بازار خواهد شد.

یکشنبه ۲۲ اردیبهشت   ۱۳:۴۴

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.