رانت خواری شاهزاده‌های سعودی در بورس این کشور

دوشنبه ۲۶ تیر – ۱۱:۵۰:۲۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

یکی از شاهزاده‌های سعودی رانتخواری مقام‌ها و شاهزاده‌های حکومت سعودی را در بحران سهام این کشور در سال ۲۰۰۶ فاش کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازشبکه خبری العالم، ریما بنت طلال بن عبدالعزیز، شاهزاده سعودی فاش کرد در بحران بورس عربستان در سال ۲۰۰۶، که بسیاری از خانواده های عربستانی را بدهکار کرد، گروهی از شاهزادگان و مسئولان سعودی بهره بردند.
شاهزاده ریما، خواهر ولید بن طلال، میلیاردرسعودی گفت: در آن زمان، شاهزاده خالد بن سلطان، معاون کنونی وزیر دفاع، محمد بن فهد، امیر منطقه شرقیه، عبدالعزیز بن فهد، وزیر مشاور و عضو هیئت وزیران، لبنی العلیان و معن الصانع از تاجران بزرگ عربستان بیشترین بهره را از وضع بورس بردند.
بر اساس این گزارش در آن زمان اخباری از مسئولان عالی رتبه بورس عربستان منتشر شد که نشان می داد رئیس کل بورس کاملا تحت نفوذ افراد متنفذی قرار دارد که سهامشان را نقد کرده اند.
این شاهزاده سعودی افزود: جماز السحیمی، رئیس سابق بورس عربستان، پس از فاش شدن این اخبار دستوراتی صادر کرد، اما هیچ اقدامی در زمینه تعقیب و مجازات متخلفان صورت نگرفت بلکه با سرپوش گذاشتن بر این مسئله فاجعه بزرگ بورس عربستان روی داد.
در بحران بورس عربستان، میلیاردها ریال سرمایه سهامداران از دست رفت و بسیاری از سهامداران بزرگ سهامشان را فروخته و از بورس خارج شدند که این مسئله نیز به زیان سهامداران جزء منجر شد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۶۱۱۵۰۲۳۹۱۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.