رانندگان صاحب کمک خلبان می شوند

رانندگان صاحب کمک خلبان می شوند

ممتازنیوز: مهندسان موسسه فناوری ماساچوست نوعی سیستم امنیتی نیمه خودکار وسیله نقلیه طراحی کرده‌اند که در صورت رخداد اشتباه توسط راننده وارد عمل می‌شود.

این سامانه از یک دوربین پردازنده و مسافت‌یاب لیزری برای شناسایی خطر استفاده می‌کند. یک الگوریتم نیز داده‌ها را تحلیل کرده و مناطقی را که باید از آن اجتناب کرد از قبیل دیگر خودروها، شناسایی می‌کند.
به گفته استرلینگ آندرسون یکی از سازندگان، در این پروژه راننده اختیار کنترل خودرو را تا زمانی که وسیله نقلیه از منطقه امن خارج ‌شود، بر عهده دارد.
رویکرد تیم مبتکر بر اساس شناسایی مناطق امن یا “هوموتوپی‌ها” و نه جاده‌های خاص سفر است. به جای ترسیم جاده‌های منفرد طی مسیر، محققان محیط وسیله نقلیه را به سه مثلث تقسیم کرده و لبه‌های مثلث “محدود” نشان‌گر موانع یا مرزهای مسیر هستند.
چنان‌چه راننده برای مثال به دلیل خواب‌آلودگی از این لبه محدود عبور کند و خودرو در معرض برخورد با موانع قرار گیرد، سیستم دست به کار شده و آن را به منطقه امن بازمی‌گرداند.
سامانه مزبور در یک هزار و ۲۰۰ آزمایش انجام شده عملکرد مثبتی داشته و فقط تعداد اندکی برخورد را تجربه کرد؛ این امر به دلیل چند نمونه عدم توانایی دوربین در شناسایی مانع گزارش شد.
یک مشکل بالقوه در خصوص فناری ارائه شده دادن اعتماد به نفس کاذب به رانندگان حین رانندگی عنوان شده است.
طراحان در حال جست‌وجوی راه‌‌هایی برای سازگار کردن سیستم به سطوح مختلف تجربه رانندگی هستند. آن‌ها همچنین امیدوارند سیستم را به گونه‌یی اصلاح کنند که امکان شناسایی موانع با استفاده از گوشی هوشمند منفرد باشد. رانندگان می‌توانند گوشی‌شان را بر روی داشبورد قرار داده و این گوشی بااستفاده از دوربین و شتاب‌سنج بازخورد مورد نیاز سیستم را ارائه می‌دهد.
یافتن راهکارهای ساده‌تر و ارزان‌تر امکان استفاده از این فناوری برای استفاده تعداد بیشتر کاربران را می‌دهد.


پرشین خودرو | RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.