رانندگان چقدر تسهیلات کرونایی دریافت کرده‌اند؟

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اعلام کرد که بر اساس آمارهای اعلام شده تا کنون بیش از ۸۶ درصد رانندگان حمل‌ونقل عمومی بین‌شهری تسهیلات کرونایی مصوب را دریافت کرده‌اند و دیگر رانندگان نیز باید آن را دریافت کنند.

به گزارش ممتازنیوز، در شرایطی بیش از ۱۵ ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد برخی رانندگان نسبت به پرداخت نشدن تسهیلات کرونایی‌شان انتقاد دارند و معتقدند که بانک‌ها مشکل اصلی برای پرداخت نشدن تسهیلات‌شان هستند.

البته اخیرا محسن صادقی- مدیرکل دفتر بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی – در این باره گفته بود که تا اواسط خردادماه ۱۴۰۰ با پرداخت حدود ۷۲ درصد از تسهیلات حمایتی دولت به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا، میزان تسهیلات پرداختی به فعالان این بخش به رقم ۳۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده‌ای و شرکت‌ها با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند، درباره سهم رانندگان از این تسهیلات پرداختی افزود: در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.

داریوش باقر جوان – مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای- در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا کنون ۱۱۳ هزار نفر از رانندگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری شامل رانندگان اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه پلاک عمومی در سامانه کارا ثبت نام کردند و در همان زمان همه آن‌ها مورد تایید قرار گرفته و پرونده‌شان برای ادارات کار استان‌های متبع رانندگان ارسال شد.

وی افزود: بر اساس آخرین آماری که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ما ارسال کرده است تا کنون ۹۸ هزار نفر از رانندگان موفق به دریافت تسهیلات‌شان شده‌اند و بقیه افرادی هم که تسهیلات به آن‌ها پرداخت نشده، شرایط لازم را نداشتند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: از نظر سازمان راهداری و وزارت راه و شهرسازی همه رانندگان باید تسهیلات خود را دریافت کنند اما پیگیری و پرداخت آن بر عهده سازمان راهداری نیست و ما تنها معرفی کننده و تایید کننده رانندگان هستیم که این کار را انجام داده‌ایم.

باقر جوان تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد چرا که چگونگی پرداخت آن بر عهده وزارت کار است اما در همان ماه‌های نخست تصویب تسهیلات کرونایی مشکلات را در هر حوزه‌ای که به ما انتقال داده‌اند به استان‌ها و دستگاه‌های مختلف اعلام کرده‌ایم و به عنوان مثال در زمینه تضامین برخی بانک‌ها خارج از چاچوب تضامینی از رانندگان می‌خواستند که آن را حل کردیم و اگر راننده‌ای در شرایط کنونی مشکلی دارد و به ما انتقال بدهد این مشکلات را برای حل آن منعکس خواهیم کرد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.