رانندگی شفاف با تویوتا پریوس

این خبر امروز دوشنبه ۱۵آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده است

رانندگی شفاف با تویوتا پریوس

عصر خودرو : فناوری خودروی شفاف ابداعی محققان ژاپنی، علاوه بر پیشگیری از تصادفات در وقت دنده عقب می‌تواند به راننده برای پارک بهتر نیز کمک کند.

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از عصرخودرو به نقل از ایسنا در هنگام دنده عقب رفتن، ملاحظه عبور کودکان، حیوانات کوچک یا اشیاء از طریق پنجره عقب خودرو برای راننده بسیار دشوار است و بخشی از تصادفات نیز در همین وقت روی می دهد.
محققان دانشگاه کایو توکیو پروژه‌ای را در دست اجرا دارند که دید بهتری از عقب خودرو در هنگام دنده عقب یا پارک نمودن خودرو برای راننده فراهم می‌کند.
فناوری به کار رفته در پروژه خودرو شفاف چندان پیشرفته محسوب نمی شود؛ با نصب دو دوربین در قسمت صندوق عقب، تصاویر لحظه‌ای از پشت خودرو بوسیله رایانه تلفیق شده و بر روی صندلی عقب خودرو نمایش داده می‌شود.
حالت شفافیت فقط از داخل خودرو و برای راننده قابل ملاحظه است و راننده می‌تواند وضعیت کامل پشت خودرو را ملاحظه کند.
«ماساهیکو اینامی» از محققان دانشگاه کایو تأکید می‌کند: راننده در این حالت احساسی شبیه رانندگی در یک خودروی شیشه‌ای را تجربه می نماید که علاوه بر پیشگیری از تصادفات می‌تواند به راننده برای پارک بهتر خودرو نیز کمک کند.
این فناوری بر روی خودرو پیروس تویوتا مورد آزمایش قرار گرفته است؛ محققان همچنین قصد دارند بخش های دیگر خودرو را نیز شفاف نمایند که نمونه اولیه ای از درب شفاف برای ملاحظه حرکت دوچرخه سواران در کنار خودرو ساخته شده است.

دوشنبه ۱۵ آبان   ۱۳:۷

منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.