راهبرد رسانه‌ای اقتدار پلیس جامعه محور را تقویت می‌کند

راهبرد رسانه‌ای اقتدار پلیس جامعه محور را تقویت می‌کند

جام جم آنلاین: معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما تأکید کرد: تدوین راهبرد رسانه ای در سند چشم انداز ناجا، اقتدار پلیس جامعه محور را تقویت می کند.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سیما ، دکتر علی دارابی که در همایش تخصصی معاونت اجتماعی فرماندهی استان ها و یگان های تخصصی ناجا سخن می گفت، تصریح کرد: در برنامه پنج ساله ناجا، سند چشم انداز و نقشه راهی که برای نیروی انتظامی تعریف شده است، باید راهبرد رسانه ای دیده شود.

معاون سیما  ، آینده پژوهی را برای نیروی انتظامی ضروی دانست و در ادامه با توجه به مولفه آموزش و تبیین اهمیت آن پیشنهاد کرد: با توجه به کم اطلاعی مردم از قوانین، معاونت اجتماعی ناجا باید آموزش شهروندان را در دستور کار قرار دهد و صدا و سیما نیز در این زمینه برای همکاری موثر آماده است.

معاون سیما افزود: آموزش های کاربردی روان تر شدن جامعه را در پی دارد و هزینه های ناجا و نظام را کاهش می دهد.

دکتر دارابی ابراز امیدواری کرد با بالاتر رفتن سقف تحمل جامعه و مدارای سیاسی، فضای فرهنگی جامعه نیز بازتر شود.

معاون سیما با تاکید بر اینکه پلیس جامعه محور رابطه معناداری با مردم و نهادهای اجتماعی دارد ، تصریح کرد: این پلیس با رسانه ارتباط موثری دارد و رابطه خود را از این طریق با آحاد جامعه بسط می دهد و اقتدار نرم خود را نیز اعمال می کند.

وی مجموعه تلویزیونی « سقوط آزاد » را از پرمخاطب ترین سریال های تلویزیونی برشمرد و استفاده از گونه های مختلف برنامه سازی را برای آگاهی بخشی به مردم ضروری دانست.

دکتر دارابی در بخش دیگری از سخنان خود، پیشگیری از جرم و وقوع بی نظمی، حفظ ارتباط با مردم و جلب رضایت و توجه به علایق و خواست های آنها، همکاری با سازمان های مردم نهاد را از جمله ماموریت ها و وظایف ناجا برشمرد و افزود: رسانه ملی در تحقق این ماموریت ها همراه با نیروی انتظامی است و خواهد بود.

وی تاکید کرد: عملکرد ناجا در این سال ها غرور انگیز  است و در سال های اخیر توسعه کمی و کیفی فعالیت های ناجا در عرصه های مختلف را شاهد هستیم.

معاون سیما ، این نیرو را گسترده ترین نهاد کشور برشمرد و گفت: رسانه ملی در تبیین فعالیت ها و تبلیغ و اطلاع رسانی برای ناجا از همه ظرفیت های خود استفاده خوهد کرد.
دکتر دارابی با تبیین قدرت نرم و سخت و گفتمان سلبی و ایجابی امنیت گفت: پلیس جامعه محور، رقبت و تمکین افراد جامعه را به باورها موجب می شود.

وی با اشاره به تفاوت های پلیس مدرن و سنتی گفت: حفظ نظم و امنیت و اجرای قوانین و ارائه خدمات اجتماعی مورد توجه پلیس سنتی است اما پلیس مدرن علاوه بر توجه به این موارد کنش گراست و واکنش گرا نیست.

دکتر دارابی حفظ امنیت و نظم در جامعه را از وظایف نهادهای مختلف مربوط برشمرد و گفت: نباید در هر موضوعی مسئولیت ها تنها متوجه نیروی انتظامی باشد، بلکه همه باید به وظایف خود عمل و با نیروی انتظامی همکاری کنند.

معاون سیما در عین حال تصریح کرد: واگذاری بسیاری از مسئولیت ها به ناجا گویای توانایی بالای این نیرو برای انجام ماموریت های محوله است.

وی با تاکید بر اینکه پلیس شبانه روز با مردم و در کنار مردم است، اظهار داشت: نیروی انتظامی مقتدر، مظهر عطوفت و محبت، ملجا و پناه مردم است و اقتدار نرم را تقویت می کند.

سردار کارگر معاون اجتماعی ناجا نیز در سخنانی با قدردانی از همکاری رسانه ملی به ویژه سیمای جمهوری اسلامی با نیروی انتظامی در انجام ماموریت ها، از آمادگی هرچه بیشتر نیروی انتظامی برای توسعه همکاری های سیما و ناجا خبر داد و گفت : استفاده از ظرفیت بالای رسانه ملی و به ویژه سیما امکان آموزش هر چه بیشتر مردم و کاهش هزینه ها را موجب می شود.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.