راهکارهایی برای رفع بوی ناخوشایند پا

یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای آقایان، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا وکفش هایشان است.

به گزارش ممتازنیوز، وقتی پا برای مدت طولانی داخل کفش ها محبوس شود، فضای مناسب برای تعریق و رشد باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد پا می شوند، درمحیط مرطوب کفش به وجود می آید.

مطالعه این مطلب راه های ایجاد ناخوشایند پا و برطرف کردن آن را به شما نشان دهد.

دلیل اول: ماندن طولانی مدت پا در کفش

اولین و مهم ترین دلیل بوگرفتن پای آقایان این است که پای آنها مدت زمان بیشتری در طول شبانه روز داخل کفش می ماند؛ وقتی پا برای مدت طولانی داخل کفش ها محبوس شود، فضای مناسب برای تعریق و رشد باکتری هایی که عامل ایجاد بوی بد پا می شوند، در محیط مرطوب کفش به وجود می آید؛ معمولا کفش آقایان از کفش خانم ها پوشیده تر است و پای آن ها بیشتر درمعرض تعریق و بو گرفتن قرار می گیرد.

همچنین کفش خانم ها فضای بیشتری برای تبادل هوا دارد و همین امر باعث می شود که پایشان کمتر بو بگیرد، ضمن اینکه خانم ها مدت کوتاه تری در طول روز خارج از منزل هستند.

چاره چیست؟

اگر می توانید، به محض رسیدن به محل کار کفش خود را در بیاورید و به جای آن یک صندل طبی راحت بپوشید؛ اگر هم امکان این کاربرایتان وجود ندارد، حداقل سه تا چهار مرتبه در طول روز پای خود را چند دقیقه از کفش ها خارج کنید و اجازه دهید تا پا و داخل کفش هایتان کمی هوا بخورند.

با این کار زمینه تعریق زیاد، ایجاد رطوبت و باکتری درکفش هایتان فراهم نمی شود؛ چاره دیگر این است که در فصل تابستان کفش هایی که روزنه های ریز و درشتی برای تبادل هوا روی آن ها تعبیه شده است بپوشید،تا با مشکل بوگرفتن پاهایتان مواجه نشوید؛ ضمن اینکه شستن پاها بلافاصله پس از رسیدن به منزل می تواند از ماندگاری بوی بد در پاها پیشگیری کند.

دلیل دوم: بو گرفتن ژنتیکی پا

برخی از افراد به طور ژنتیکی با مشکل تعریق بیش از اندازه کف دست و پا مواجه هستند؛ اگر این افراد در شرایط استرس زا قرار بگیرند یا به بیماری های تیروئید مبتلا باشند، تعریق کف دست و پایشان آن قدر زیاد می شود که باید مسائل مطرح شده را بیشتر ازسایر افراد رعایت کنند تا پاهایشان بو نگیرد.

چاره چیست؟

از آنجا که ممکن است پای این افراد در طول روز به شدت عرق کند و کفش آنها کاملاً خیس شود، به آنها توصیه می کنیم یا چند بار در طول روز پاهای خود را از کفش خارج کنند یا اگر می توانند درمحل کار صندل های مناسب و روباز به جای کفش بپوشند.

دلیل سوم: توجه نداشتن به بهداشت کفش ها

متأسفانه یکی دیگر از دلایل بو گرفتن پای آقایان، توجه نداشتن آنها به بهداشت پا وکفش هایشان است. معمولاً کمتر مردی پیدا می شود که مانند خانم ها حداقل یک ماه یا دو ماه یک مرتبه داخل و خارج کفش خود را کاملاً بشوید.باید این را هم بدانید که رعایت نکردن بهداشت در ناحیه زیر بغل و کشاله ران آقایان هم می تواند آلودگی های باکتریایی و ابتلا به بوی ناخوشایند را دراین نواحی به همراه داشته باشد؛ به طور کلی، تعریق از مؤثرترین عوامل ایجاد آلودگی های باکتریایی و بوی بد پاست.

چاره چیست؟

حداقل هر ۳۵ تا ۴۰ روز یک مرتبه کفش خود را با آب و مواد شوینده مناسب بشویید؛ اگر قرار است تمام روز پاهایتان داخل کفش بماند، یک جوراب اضافه داخل کیف تان بگذارید و در میانه روز جوراب های مرطوب و آلوده خود را با جوراب های خشک و تمیز عوض کنید.
کیهان


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.