راهکارهایی ساده برای دارو دادن به کودکان

با کمی خلاقیت و حوصله، می توانید با جلب توجه فرزندتان آنها را به خوردن دارو تشویق کنید.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبر نگاران، دارو دادن به کودک هنگام شب یکی از مشکلاتی است که والدین با آن مواجه هستند،کودکان تمایلی به خوردن دارو ندارند، این مشکل در شب و با خستگی کودک تشدید می شود، ولی می توان به سادگی  این مشکل را برطرف کرد.

 با استفاده از روش های ساده و سرگرم کننده می توانید کودک بیمار خود را آرام کرده و برای دقایقی او را مجبور به همکاری با خود کنید.  
 
 علت مخالفت کودکان بیشتر برای نشان دادن استقلال و بی نیاز بودن آنها به دیگران است و حرف زدن در این مورد با آنها بی فایده است لذا با کمی خلاقیت و حوصله، می توانید با جلب توجه فرزندتان آنها را به خوردن دارو تشویق کنید.  
 
 خنداندن کودکان بهترین راه برای دارو دادن به آنها است. وقتی که آنها می خندند، نه تنها فکرشان به جای دیگری مشغول نیست بلکه دهانشان نیز کامل باز است.  
 
با لحنی موزون می توانید فرزندتان را به خوردن دارو تشویق کنید. همچنین می توانید زمان آواز خواندن یک یا دو کلمه را اشتباه تلفظ کنید. با این کار حواس فرزندتان به اشتباه شما بیشتر از دارو خوردن جلب می شود.  
 
  هنگام خوراندن دارو به صحبت های کودک گوش داده و سعی کنید مشکلات او را در خوردن دارو بفهمید. فهم مشکل به شما کمک می کند تا دلایل پنهان آن را بدانید که به حل مساله منجر می شود.

 کودک اهمیت خوردن داروی داده شده را نمی داند پس تلاش بر نخوردن آن می کند. در نتیجه آگاهی کودک به مزایا و فواید و اهمیت دارو، وی را تشویق به خوردن آن می کند.
 
 می توانید دارو را به همراه خوراکی شیرین به کودک بدهید تا مزه تلخ دارو کمتر احساس شود.  
 
پس از اینکه کودک داروی خود را خورد ابراز خوشحالی کرده و از وی کمی قدردانی کنید، این کار حس اعتماد به نفس کودک را بالابرده و باعث می شود در دفعات بعدی تمایل بیشتری برای خوردن دارو داشته باشد.  
 
اگر با به کار بستن تمام این ترفندها شکست خوردید و به بن بست رسیدید، سعی کنید او را غلغلک دهید. این کار سریع، راحت و نشاط آور است. قبل از این که متوجه شوید، فرزندتان دارویش را خورده است. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.