راهکارهای تبادل اطلاعات هواشناسی بین ایران و جمهوری آذربایجان بررسی شد

به گزارش ایرنا، در این نشست’بهرام صناعی’ رییس سازمان هواشناسی کشور و’امیرشاهرخ حسنعلی زاده مطهر’مدیرکل هواشناسی استان آذربایجانشرقی با ‘رضا محمود اف’ رییس اداره هواشناسی جمهور آذربایجان، راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات هواشناسی را بررسی کردند.

در این نشست، علاقمندی جمهوری آذربایجان به استفاده از امکانات و اطلاعات سیستم های هواشناسی ایران مطرح و مقرر شد هواشناسی جمهوری آذربایجان از این سیستم ها استفاده کند.

در پایان این نشست معاون وزیر راه وشهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور به خبرنگار ایرنا، گفت: در این نشست پیش نویس تفاهم نامه همکاری بین دو کشور در زمینه هواشناسی و استفاده از تجربیات یکدیگر ارایه و مقرر شد پس از هماهنگی با وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان، اقدام لازم برای امضای این تفاهم نامه بین ایران و جمهوری آذربایجان به عمل آید.

‘بهرام صناعی’ سپس همکاری ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه تبادل اطلاعات هوا شناسی را ضروری دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمینه هوا شناسی از توانمندیهای زیادی برخوردار است و جمهوری آذربایجان می تواند از ظرفیت های مرکز تبادل اطلاعات هواشناسی ایران استفاده کند.

وی یادآور شد: ‘توانمندیهای ایران در زمینه هوا شناسی در منطقه سبب شد که کشورمان در شانزدهمین کنگره هواشناسی در ژنو به عنوان هفتمین مرکز تبادل اطلاعات هوا شناسی در منطقه معرفی شود.’

معاون وزیر راه و شهر سازی و رییس سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: هم اکنون زمینه های خوبی برای همکاری در تبادل اطلاعات هواشناسی در بین کشورهای منطقه فراهم شده است و جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان می توانند با تبادل اطلاعات هواشناسی با یکدیگر همکاری خوبی داشته باشند.

صناعی اظهارداشت: گسترش همکاری های منطقه ای نیازمند کسب اطلاعات هوا شناسی در دریای خزر است و برای همین منظور در دیدار با مقامات جمهوری آذربایجان راهکارهای توسعه همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خاورم/۱۱۰۸**۱۴۲۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۷۷۲۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.