راهنمای خرید کمر و لگن خاصره

جام جم آنلاین: چه شش ساعت بخوابید چه هشت ساعت، چیزی حدود یک‌سوم از عمرتان در خواب می‌گذرد و اگر خواب راحتی نداشته باشید، دوسوم دیگر از عمرتان هم چندان راحت نخواهد گذشت.

یکی از عوامل خواب راحت تشکی است که روی آن می‌خوابید. برخی اطلاعات کلی پیش از خرید آن را در پی بخوانید، نه کسل بیدار شوید،تا نه به کمر، لگن، ستون فقرات و عضلاتتان آسیب برسد.

خرید شتاب‌زده در بیشتر مواقع باعث پشیمانی است. همواره قبل از خرید هر کالایی، زمانی را به پرس‌وجو درباره بهترین و بدترین انواع، ویژگی‌ها، مشخصات و مارک‌ها از اینترنت،‌ آگاهان، فروشندگان و… اختصاص دهید.

در بازار انواع تشک‌های بادی، برقی، آبی، طبی، اسفنجی، ابری و… موجود است. تشکی بخرید که مطابق با بودجه و نیازتان است، نه آنچه را که فروشنده‌ها یا کارخانه‌های تولیدکننده تبلیغ می‌کنند.

مدت، کیفیت و قسمت‌های دارای گارانتی را در نظر بگیرید. برخی تشک‌ها گارانتی ۱۰ ساله دارد، برخی کارخانه‌ها قسمت و نوع خاصی را بهتر ضمانت می‌کنند و…

هر قدر لازم می‌دانید از فروشنده کالا درباره مشخصات و ویژگی‌های آن سوال کنید. در صورت بی‌حوصلگی فروشنده برای جواب‌دادن، بدون خجالت و کمرویی از خرید کالا (دست‌کم از آن فروشنده) صرف‌نظر کنید تا تشکی را بخرید که مناسب شماست.

پیش از خرید، چند دقیقه روی آن بخوابید تا بفهمید سفتی و نرمی تشک به چه میزان است. تشک نباید آنقدر سفت باشد که گودی کمر را نپوشاند و عضلات و همچنین نواحی ران در آن تحت فشار قرار گیرد، نه زیاد نرم که با فرو رفتن بدن در آن به اسکلت، ستون فقرات و عضلاتتان آسیب برسد.

‌تشک‌های دولایه گران‌تر است. اگر بودجه کافی دارید نوعی را بخرید که لایه رویی آن قابل شست‌وشو باشد.

تشک‌ها دو نوع فنربندی دارد: پیوسته و جدا. تفاوتش این است که در نوع پیوسته، به سبب یکپارچه بودن اتصال‌ها، فنر کمتری به کار رفته؛ بنابراین سبک‌تر است. در نوع جدا، تعداد بیشتری فنر تا حدودی مستقل از دیگری به کار رفته؛ در نتیجه سنگین‌تر است. در اولی حرکت ناشی از غلتیدن‌تان به نقاط دیگر منتقل می‌شود اما در دومی، خیر. اگر تشک تک‌نفره می‌خواهید اولی و اگر دونفره می‌خرید، دومی را انتخاب کنید.

ف ـ حسامی – جام‌جم


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.