راهنمای خرید کیف چرم

برترین مجله اینترنتی ایران

کیف‌های چرمی و دست‌ساز پیشنهادی این مطلب، حاصل نگاه متفاوت خانم آرزو رمضان‌جماعت، کارشناس صنایع‌دستی و کارشناس ارشد نقاشی، به دنیای دست سازهاودستباف هاست. دست‌ساخته‌هایی که یک بار برای همیشه در ذهن طراح آنها خلق می‌شوند و بعد از اجرا دیگر قرار نیست به تکرار برسند، بنابراین کسی که سراغ این نوع طراحی‌ها می‌رود، می‌تواند ادعا کند که کیف او یک‌بار برای همیشه و فقط برای او طراحی شده!

تابلویی با۴۰ تکه چرم روی شانه شما !

طراحی این کیف به دلیل تکه‌های زیاد چرم‌ به کار رفته در آن، به طراحی۴۰ تکه معروف است. این کیف ترکیبی از چرم گوسفندی و گاوی است. ویژگی متمایز‌کننده این کیف، چاپ دستی قسمت میانی آن است. این طرح با استفاده از چاپ فلز و رنگ دستی روی چرم کار شده است.




هم چرم و هم‌ پارچه

این کیف یک کیف کاملا زنانه است و تلفیقی از چرم گاوی و چرم بزی و تکه‌ای از نوعی پارچه دستباف است. در قسمت بدنه کیف برای استحکام بیشتر از چرم گاوی استفاده شده اما در قسمت در که قرار نیست بار زیادی را تحمل کند، چرم بزکه خیلی نرم و انعطاف‌پذیر است به کار گرفته شده است.




ترکیب متفاوت چرم‌و‌چوب

این کیف یک کیف کاملا اسپرت است ولی به دلیل رنگ چرم به کار رفته در آن، بیشتر مورد توجه خانم‌هاست. این کیف بزرگ‌تر از کیف‌های معمول است به همین دلیل چرم گاوی در طراحی آن به کارگرفته شده تا استحکام لازم را داشته باشد. پارچه‌ای که در قسمت میانی کیف هم کار شده، نوعی پارچه دستباف است. حلقه چوبی روی کیف هم به طراحی متفاوت آن کمک کرده است.


این کیف که از چرم گاوی تهیه شده مخصوص خانم‌ها و حتی آقایان نقاش، طراحی شده است. باکس پشتی آن فضایی است برای قرار دادن رنگ‌ها ضمن اینکه روی در کیف (از قسمت داخل) بست‌هایی طراحی شده که می‌توانند جای قرار دادن قلم‌مو باشند.




قلم‌زنی روی چرم

این کیف هم نوعی دیگر از مجموعه طراحی‌های ۴۰ تکه خانم رمضان جماعت است، اما در طراحی آن علاوه بر چرم گاوی به‌عنوان ماده اصلی کار، از تکه‌ای فلز هم استفاده شده تا ظاهر متفاوت‌تری در آن ایجاد کند. دست‌نوشته‌های روی تکه‌ای از چرم به کار رفته در این کیف نیز به روش سوخت چرم (نوشتن روی چرم با استفاده از هویه) ایجاد شده‌اند.




هم زیبا، هم بادوام

این کیف از چرم گاوی تهیه شده و یک مدل کاملا اداری است که به دلیل نوع طراحی‌اش هم خانم‌ها در انتخاب آن آزادند هم آقایان. نکته ظریف طراحی این مدل استفاده از تریشه (نوارهای باریک چرمی که به جای نخ برای دوخت مورد استفاده قرار می‌گیرند) روی کیف است که علاوه بر زیبایی، استحکام آن را هم بیشتر می‌کند.




چرم مجلسی

برای طراحی این کیف که طراحی آن کاملا زنانه و حتی می‌توان گفت مجلسی است، از نوعی چرم گاوی که در اصطلاح به آن اشبالت می‌گویند، استفاده شده است. اشبالت استحکام چرم گاوی را دارد اما سطح آن نرم‌تر و پرزدار است. از گل‌میخ‌های فلزی هم به‌عنوان بست‌های این کیف استفاده شده است.




پول‌هایتان را به چرم بسپارید

این کیف پول چرمی ترکیبی است از چرم گاوی و پارچه دستباف. فضاسازی داخل این کیف هم به گونه‌ای است که در آن هم برای اسکناس‌هایتان جا در نظر گرفته شده هم سکه‌ها و پول خردهای احتمالی.




برای دخترخانم‌ها

این کیف رودوشی زنانه ترکیب چرم‌گاوی از نوع اشبالت با گل‌میخ‌های فلزی است و همان‌طور که در تصویر می‌بینید، در طراحی آن خبری از ابعاد هندسی نیست. تمایز این مدل با کیف‌های معمول حجم و ابعاد متفاوت آن است که معمولا مورد پسند دختر خانم‌های جوان است.

اینگونه مراقب کیف‌های چرمی‌تان باشید

  •   کیف‌های چرمی نباید به هیچ قیمتی خیس شوند، بنابراین بهتر است در روزهای بارانی کیف‌های چرمی‌تان را فراموش کنید.
  •   به دلیل حساسیت کیف‌های چرمی آنها را در محیط‌های مرطوب قرار ندهید.
  •   چرم‌ها بسته به نوع خود قابلیت پولیش با واکس‌های مخصوص را دارد. اگر چرم به کار رفته در کیف شما واکس‌پذیر بود، هر ماه یک بار کاملا آن را به واکس مخصوصش آغشته کنید.
  •    بالاخره اینکه کیف‌های چرمی، کیف‌هایی کاملا پایدارند و برخلاف همه کیف‌ها هر چه کهنه‌تر شوند زیباتر می‌شوند! چرم به مرور زمان جا می‌افتد و تغییر رنگی که در آن ایجاد می‌شود جلوه‌‌ تازه‌ای به آن می‌دهد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.