راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

این مطلب امروز ۵ شنبه ۱۸ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مجله آشپزی ایده آل: ر این مطلب هم برای شما پیشنهادهای خوشمزه‌ای دارم و سعی کرد‌ه‌ام پیشنهادهایی iبه شما بدهم که نتوانید دست رد iبه آنها بزنید چون اگر کمی هم شکمو باشید و اهل خوردن، حتما یکی از این پیشنهادها نظر شما را جلب خواهد کرد؛ این شما و این هم پیشنهادهای ما.

شانلی

استیک آبدار می‌خورید یا خشک؟

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

رستوران شانلی که در طبقه سوم یک مجتمع ساختمانی قرار دارد وقتی وارد آن می‌شوید یکی از پرسنل خوش‌برخورد آن iبه سمت شما می‌آید تا راهنمایی‌تان بکند. وقتی منو را باز می‌کنید حق انتخاب‌های بسیاری دارید چون انواع و اقسام غذاهای فرنگی و بین‌المللی در اینجا سرو می‌شود اما پیشنهاد ما برای شما از بین همه این غذاها فیله استیک ویژه شانلی با سس مخصوص سرآشپز است. فیله‌ها از گوشت گوساله است که وزنی حدود ۲۵۰ گرم دارد و پس از اینکه تمیز شدند با بیفتک‌کوب (استیک‌کوب) کوبیده شده و برش می‌خورند، بعد از این مرحله در روغن مخصوص سرآشپز iبه مدت ۳روز خوابانده می‌شوند. فیله‌ها پس از آنکه از روغن خارج می‌شوند روی گریل‌های زغالی پخته شده و بنا iبه سلیقه مشتری آبدار یا خشک می‌شوند. این فیله‌های پخته شده با سس مخصوص سرآشپز سرو می‌شوند که این سس از سس خردل، کره حیوانی، سیرتازه مرینید شده، سبزیجات معطر (جعفری، ریحان و یکسری سبزیجات سری) و ادویه‌های شانلی (فلفل سیاه، فلفل سفید، پاپریکا، نمک، جوزهندی و ادویه‌های مخصوص و سری) درست می‌شود که iبه رنگ سبز روشن است و طعم معرکه‌ای iبه استیک می‌دهد. کنار اینها سبزیجات پخته (بسته iبه نوع فصل، بروکلی، گل کلم، کدوگراتینه، ذرت شیرین، جعفری و سیب‌زمینی استانبولی) هم سرو می‌شود که سیب‌زمینی‌ها آبپز شده و داخل کره سرخ شده و با ادویه‌های سرآشپز طعم‌دار می‌شوند. وقتی یک برش از این استیک را می‌خورید وسوسه می‌شوید که برش‌های بعدی را امتحان کنید چون چندطعم را با هم تجربه می‌کنید و هربرش آن یک مزه می‌دهد مثل ترش، تند، بسیار تند، سیر، سبزی‌های معطر، گوشت خالص و… که همه را می‌توانید حس کنید.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

پیشنهاد سرآشپز:کبابِ کبابِ کباب

پیشنهاد بعدی برای شما در این رستوران همه‌چیز همه بشقاب کباب ویژه شانلی است که میکسی از انواع کباب‌های خوشمزه و دلچسب است. کباب‌ها شامل جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تکه‌های ماستی (کباب مخصوص لبنانی) می باشند. جوجه‌ها یا همان سینه مرغ در یک سس مخصوص که از پیاز، آب پیاز، لیموترش تازه، نمک، فلفل، زعفران و روغن مایع ذرت درست شده است iبه مدت ۲روز خوابانده می‌شود و وقتی این سس بعد از این مدت iبه خورد جوجه‌ها رفت، آنها را از سس درآورده و iبه سیخ می‌کشند که روی باربیکیو پخته و کبابی می‌شوند. بعد از کبابی شدن روی آنها iبه یک سس مخصوص آغشته می‌شود که این سس از کره حیوانی، لیموی تازه، زعفران، نمک،  فلفل، پودرسیر  و ادویه‌های مخصوص سرآشپز درست شده است. کباب لقمه که از گوشت راسته و قلوه گاه گوسفندی چرخ شده درست می‌شود با پیاز، فلفل و نمک مخلوط شده و بعد از آن iبه سیخ کشیده و روی باربیکیو پخته می‌شود.

 بعد از اینکه iبه صورت کبابی درآمد روی آن iبه کره آغشته می‌شود. میگوی بشقاب کباب ویژه از میگوهای مخصوص جنوب که iبه «U10» معروف می باشند پس از آنکه تمیز شسته می‌‌شوند iبه مدت یک روز در موادی خوابانده می‌شنود که شامل خامه، لیموترش، نمک، فلفل و ادویه‌های مخصوص سرآشپز شانلی است. بعد از آن iبه سیخ کشیده شده و روی باربیکیو iبه صورت کبابی پخته می‌‌شوند و سپس همانند جوجه‌ها iبه سس مخصوص آغشته می‌شوند. البته باید iبه شما بگوییم که سرآشپز iبه خوبی بوی زهم میگوها را گرفته و مطمئن باشید موقع خوردن iبه ذوق شما نمی‌‍‌زند. شیرماهی‌های جنوب iبه قطعات کوچک خرد شده و مواد خاصی داخل آنها تزریق می‌شود که بوی زهم شیرماهی را گرفته و سپس iبه سیخ کشیده و کباب می‌‌شوند. اما می‌رسیم iبه اصل ماجرا یعنی تیکه ماستی یا همان کباب مخصوص لبنانی که از فیله گوساله، ماست کیسه‌ای و فلفل سیاه نیم‌کوب، روغن زیتون، سیر و چند نوع موادخاص و سری سرآشپز درست می‌شود. iبه این طریق که گوشت در پیاز خوابانده شده و با ماست چکیده مخلوط و حداقل ۲۴ساعت iبه همین صورت خوابانده می‌شود. البته در این مدت سیر، روغن زیتون و ادویه‌های دیگر نیز iبه آنها اضافه و بعد از آنکه iبه خورد گوشت‌ها رفت iبه سیخ کشیده شده روی باربیکیو پخته می‌شوند. همه این کباب‌ها (جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تیکه ماستی) در یک بشقاب قرار گرفته و برای شما سرو می‌شود. در این بشقاب کنار کباب‌ها، انواع سبزیجات فصلی هم سرو می‌شود که یک سس مخصوص هم برای میگوها و هم برای شیرماهی‌هاست که می‌توانید آن را مصرف و طعم لذیذتری را تجربه کنید. بشقاب کباب ویژه شانلی را iبه پیشنهاد سرآشپز حتما تجربه کنید. می‌توانید iبه این منظور iبه رستوران شانلی در خیابان مرزداران، نبش خیابان ناهید، طبقه سوم ساختمان صدف سری بزنید و مطمئن باشید که از تصمیم خود iبه هیچ‌وجه پشیمان نمی‌شوید.



کافی شاپ گامبرون

تیرامیسو بخورید با کیک نسکافه‌ای

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

گامبرون یا همان گمبرون درواقع اسم قدیم بندرعباس است. این کافی‌شاپ حدود ۱۵سال سابقه کاری دارد و در طبقه اول مرکز خریدونک (V.C.S) واقع شده است که محیطی آرام و گرم و دلنشین دارد و مدیریت و پرسنل آن با روی خوش از مشتریانشان پذیرایی می‌کنند. منوی این کافی‌شاپ شامل نوشیدنی‌های گرم،‌ نوشیدنی‌های سرد، انواع شیک‌ها، انواع گلاسه‌ها، غذا و انواع کیک‌هاست که برای شما ۲‌پیشنهاد داریم. پیشنهاد اول برای شما از منوی کیک‌های این کافه منوی تیرامیسو است که از لیدی فینگر، خامه، پودرشکلات و نسکافه درست شده است. لیدی فینگر که درواقع همان کیک مخصوص است در آشپزخانه‌های معروف تهیه شده و پیش از درست کردن تیرامیسو iبه مایع نسکافه آغشته می‌شود تا طعم نسکافه را iبه خود بگیرد. بعد از آن iبه صورت لایه لایه لیدی فینگرهای طعم‌دار شده و خامه را روی هم قرار می‌دهند . این کار تا ۳ لایه انجام می‌شود iبه صورتی که ۳ لایه لیدی‌فینگر و ۳ لایه خامه یکی درمیان روی هم قرار می‌گیرند و در مرحله آخر یک لایه پودرنسکافه و شکلات تلخ روی آن ریخته می‌شود. تیرامیسو یک طعم فوق‌العاده و منحصر iبه فرد دارد و هر قاشق از آن را که بخورید می‌توانید طعم کیک نسکافه‌ای همراه با خامه و شکلات تلخ را حس کنید. پیشنهاد می‌کنم تیرامیسو را با قهوه اسپرسو نوش جان کنید چون ترکیب فوق‌العاده‌ای را تشکیل می‌دهند.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

 دارچین، وانیل، فندق، شکلات یا کرم انتخاب شما چیست؟

پیشنهاد بعدی برای شما از منوی نوشیدنی‌های گرم کافه گامبرون، کاپوچینو است که حق انتخاب‌تان برای طعم آن بسیار بوده و می‌توانید انواع کاپوچینو با طعم‌های دارچین،‌وانیل، فندق، شکلات و کرم را امتحان کنید. پیشنهاد غذانورد برای شما این است که کاپوچینو با طعم شکلات را حتما امتحان کنید. این نوشیدنی که حدود یک سانتی‌متر کف خامه (فوم شیر) روی آن نشسته و طعم شیر و شکلات تلخ را برای شما زنده می‌کند از قهوه اسپرسو، شیر، پودرکاپوچینو و شکلات در دستگاه مخصوص و با ترکیب مشخص درست می‌شود.

 برای عروس خانم‌ها و تازه‌دامادها یک مژده هم داریم. مدیریت کافی‌شاپ گامبرون برای آنها کنار سفارششان حق انتخاب یک منوی آزاد از نوشیدنی‌های گرم را قائل شده است و از طرف کافی‌شاپ iبه عنوان هدیه iبه عروس خانم‌ها و تازه دامادها این حق را می‌دهد که iبه نظر می‌رسد با آغاز فصل سرما و باران‌های پاییزی هدیه مناسبی است.



رستوران میز


رستورانی که مدیر آن یک خانم کارآفرین در حوزه غذایی است

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

یک روز پرکار داشتید و حسابی خسته شده‌اید،‌ می‌خواهید یک ساندویچ خوشمزه و در عین حال ساندویچی که سریع آماده می‌شود نوش‌‌‌جان کنید. iبه شما پیشنهاد می‌کنیم که iبه رستوران میز بروید و سفارش فاهیتا بدهید. این ساندویچ از فیله مرغ طعم‌دار و کارخانه‌ای، سس مخصوص که از قارچ، فلفل‌دلمه‌ای و پیاز که در روغن تفت داده شده و در مرحله آخر iبه آن پنیر پیتزا اضافه می‌شود درست شده است. همهی مواد iبه همراه سسی که برای شما توضیح دادیم بین نان قرار می‌گیرد که پیاز، جعفری، سس مایونز کم‌چرب، گوجه و خیارشور داخل نان چیده شده است. حالا ساندویچ آماده خوردن می‌شود با طعمی دلنشین که حتما خستگی شما را iبه در می‌کند. البته نمی‌توان از برخورد خوب  خانم مدیر این رستوران گذشت که این مسئله iبه شما اطمینان می‌دهد غذاها iبه صورت iبهداشتی و تمیز درست می‌شوند و خیال‌تان می‌تواند راحت باشد.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

سس مخصوص که با آبگوشت درست می‌شود

رستبیف که همیشه طرفداران خودش را دارد و iبه هیچ وجه نمی‌توان آن را با ساندویچ دیگری عوض کرد از راسته گوساله که iبه مدت حداقل ۸ ساعت و با موادی مثل پیاز، سیر و زردچوبه پخته و خود iبه خود ریش‌ریش شده درست می‌‌شود. بعد از پخت گوشت‌ها یک آبگوشت غلیظ iبه دست می‌آید که با آن سس مخصوص درست می‌شود؛ iبه صورتی که آب گوشت با نمک، فلفل و آرد ذرت ترکیب شده و داخل یخچال گذاشته می‌شود که برای هر سفارشی حدود ۲۰۰ گرم گوشت ریش‌ریش شده همراه با مقداری از سس مخصوص گرم می‌شود و iبه محض آماده شدن آن را بین نانی که در آن پیاز، جعفری، سس مایونز کم‌چرب، گوجه،‌ خیارشور و چیپس خلال وجود دارد قرار می‌دهند. ژامبون گوشت و پنیر تست هم که پیشا سرخ شده است iبه رستبیف که با قارچ تفت داده شده اضافه می‌شود. اگر یک گاز از این ساندویچ را بخورید همه غم و غصه‌های زندگی‌تان فراموش می‌شود چون با فرمول خاص سرآشپز میز درست می‌شود که در نوع خود منحصربه‌فرد و خاص است. iبه شما پیشنهاد می‌‌کنیم که اگر می‌خواهید طعم یک رستبیف خوب را امتحان کنید iبه رستوران میز که در خیابان ونک بالاتر از کوچه لیلی است بروید و سفارش یک رستبیف رویال بدهید.  مدیریت این رستوران iبه خواننده‌های مجله برای سفارش‌شان iبه انتخاب خود آنهانوشیدنی رایگان می‌دهد که این اتفاق تا آخر آبان ۹۱ خواهد افتاد. iبه شما پیشنهاد می‌کنم فرصت را از دست ندهید!



الوبرگر


طعم لذیذ برگر از نوع ماشرومی

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

ماشروم برگر که حتما طرفداران خودش را دارد و اگر شما هم این برگر خوشمزه را دوست دارید پیشنهاد می‌کنم iبه رستوران الو‌برگر که در میدان هروی پاسداران است، بروید و سفارش ماشروم برگر بدهید و بدانید که این برگر لذیذ iبه این صورت درست می‌شود که قارچ‌ها را پس از شست‌و‌شو خرد می‌کنند و داخل ظرف مخصوص در فر می‌پزند، iبه‌ طوری‌که قارچ‌ها iبه مدت ۵ دقیقه در فر مانده تا وقتی که آب بیندازند، سپس گوشت مخصوص برگر که ۸۰درصد از گوشت خالص است را روی گریل کبابی می‌کنند، iبه صورتی که گوشت آب می‌اندازد. در این وقت نان را برش زده و در قسمت انتهایی نان خیارشور و گوجه را می‌چینند و در قسمت بالایی نان کاهو و سس مخصوص که از مایونز، شکر، فلفل قرمز، سرکه، خیار رنده شده و نوشابه زرد درست شده است، اضافه می‌کنند. بعد از آن قارچ‌های آب انداخته و برگر را iبه قسمت انتهایی نان اضافه می‌کنند. ساندویچ ماشروم برگر آماده خوردن و گاز زدن است و طعم لذیذ گوشت را همراه با قارچ می‌توانید حس کنید.



راشن


غذایی که می‌توانید با سس دلخواه‌تان بخورید

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

اگر فکر می‌کنید که غذاهای مغولستان را حتما باید در این کشور بخورید و مزه کنید می‌خواهیم iبه شما بگوییم که در اشتباه میباشید چون رستوران راشن غذاهای خود را iبه سبک مغولی و با مواد و ادویه‌های مخصوص این کشور درست می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم در این رستوران غذای باربیکیو مغولی با فیله مرغ را امتحان کنید. باربیکیو مغولی با فیله مرغ iبه این صورت درست می‌شود که فیله مرغ‌ها را پیش از پخت در پودرسیر، پیاز، نمک، فلفل و ادویه‌های مخصوص مغولی iبه مدت ۴ساعت می‌خوابانند تا آماده پخت شوند. بعد از آن فیله مرغ‌ها را بدون روغن روی گریل‌های چدنی مخصوص می‌پزند و با سبزیجات گریل‌شده مخلوط می‌کنند. این سبزیجات شامل قارچ، پیاز، هویج، کدو، کرفس، فلفل دلمه‌ای، کلم بروکلی، پیازچه و جوانه مارچ می باشند که وقتی با فیله مرغ‌ها ترکیب شوند با سس دلخواه شما که می‌توانید آن را انتخاب کنید سرو می‌شود. گزینه‌های انتخابی شما از بین سس‌های سیر، ترش و شیرین، صدف و سویا، کنجد و فلفل است. البته باید iبه شما بگویم که سس سیر این رستوران از سیر پخته شده، آب مرغ، نمک، فلفل و ادویه‌های مخصوص مغولی درست می‌شود که بوی کمی از سیر و طعم ملایمی دارد. سس ترش و شیرین از ترکیب گوجه‌های پخته شده که پوست آنها جدا شده‌اند و شبیه رب است iبه همراه سرکه سفید، آب آناناس، نمک و فلفل و ادویه‌های مغولی درست می‌شود و طعم آن بین تند و شیرین است که می‌توان گفت طعم ملسی دارد. سس صدف و سویا که طعم کاملا دودی و نمکی دارد و فرمول آن کاملا سری است. همچنین سس کنجد از آب مرغ، کنجد، نمک، فلفل و ادویه‌های معروفی درست می‌شود که طعم خاص خودش را دارد و اگر با سس صدف و سویا آن را مخلوط کنید ترکیب خاصی را ایجاد می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم که باربیکیو مغولی با فیله مرغ را حتما با سس کنجد و صدف و سویا امتحان کنید. سس فلفل که همیشه طرفداران پروپاقرص خودش را دارد از پودر فلفل خشک شده iبه همراه آب مرغ و ادویه‌های مخصوص درست می‌شود و اگر تندخور نمی باشدید سمت این سس نروید. می‌توان گفت این غذا یک غذای سالم و رژیمی است.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

من و این همه خوردنی محاله

پیشنهاد بعدی ما برای شما در رستوران راشن کباب میکس مخصوص مغولی است که در این غذا یک سیخ کباب گوشت، یک سیخ کباب مرغ، یک سیخ میگوی کبابی، برنج مخصوص سرخ شده که iبه سبک آسیای شرقی درست می‌‌شود وجود دارد. کباب گوشت در این غذا iبه این صورت درست می‌‌شود که تکه‌های گوشت راسته گوساله را داخل موادی از قبیل نمک، فلفل، پیاز، ادویه‌های مغولی و سس مخصوص iبه مدت یک روز می‌خوابانند که iبه قول معروف ادویه‌ها iبه خورد گوشت برود و بعد از آن تکه گوشت‌ها را iبه سیخ‌های چوبی می‌کشند و روی گریل‌های چدنی با مقدار کمی روغن زیتون می‌پزند. کباب مرغ نیز iبه همین صورت درست می‌شود با این تفاوت که فیله‌های مرغ را مدت وقت کمتر از ۲۴ساعت در مواد می‌خوابانند و این مدت چیزی حدود ۴ تا ۵ ساعت است و بعد از آن فیله‌ها را iبه سیخ کشیده و آن را iبه همراه مقدار کمی روغن زیتون روی گریل می‌پزند. اما میگوی کبابی iبه این صورت درست می‌‌شود که شاه‌میگوهای جنوب ایران را بعد از آنکه سرشان را جدا کردند و آنها را تمیز کردند با فلفل، نمک، سس مخصوص مغولی، پودرسیر و ادویه‌های مغولی iبه مدت ۲۴ساعت می‌خوابانند و بعد از آنکه مواد iبه خورد میگوها رفت آنها را iبه سیخ کشیده و فریز می‌کنند که علت فریز کردن آن این است که میگوها بو نگیرند و تازه بمانند. بعد از آن میگوها را روی گریل با کمی روغن زیتون می‌پزند. روش تهیه برنج سرخ شده مخصوص که iبه روش آسیای شرقی درست می‌‌شود iبه این صورت است که برنج را با سبزیجاتی مثل هویج، ذرت، فلفل دلمه ریز شده و تخم‌مرغ پخته شده و ریزشده مخلوط نموده و سپس این ترکیبات را سرخ می‌کنند که اگر iبه کشورهای آسیای شرقی مسافرت کرده باشید حتما نمونه آن را دیده‌اید. کباب‌ها و برنج مخصوص در کنار یکدیگر یک غذای کامل را تشکیل می‌دهند و اگر شما هم می‌خواهید طعم خاص این غذا را امتحان کنید iبه رستوران راشن در میدان ونک، خیابان ونک، خیابان کار و تجارت بروید و سفارش کباب میکس مخصوص مغولی بدهید البته کنار این غذا سبزیجات گریل شده هم برای شما سرو می‌‌شود که iبه همان روش در باربیکیو مغولی درست می‌شود.


سنجاب

در کنار سنجاب، دیگر سرما نمی‌خورید!

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

در ترافیک سنگین نیاوران iبه سمت تجریش می‌روید و صدای بوق زدن‌های مکرر اعصاب‌تان را خرد کرده است و می‌خواهید برای دقایقی آرامش iبه دست بیاورید و درعین حال گلویی تازه نموده و دلی از عزا در بیاورید. iبه شما پیشنهاد می‌کنیم بروید iبه کافه سنجاب که حدودا ۲۰۰، ۳۰۰ متر بعد از سه‌راه یاسر است و اسموتی پاستیل (smoothe pastil) سفارش بدهید. اسموتی پاستیل که از پاستیل ترش، شاه‌توت، لیموترش و آلوورا درست شده، طعمی هیجان‌انگیز دارد که ترش و شیرین است و iبه محض اینکه یک جرعه از آن را نوش جان کنید انواع انرژی‌ها را در خودتان پیدا می‌کنید و هرکاری را که می‌خواهید می‌توانید انجام دهید. طرز تهیه اسموتی پاستیل iبه این صورت است که پاستیل ترش، شاه‌توت،  لیموترش و یخ را میکس کرده و بعد از آن آلوورا و تکه‌های خرد شده پاستیل ترش را برای تزیین iبه اسموتی اضافه می‌کنند.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

Cold stop

پیشنهاد بعدی برای شما در فصول سرما و باران‌های پاییزی این است که در کافه سنجاب از منوی نوشیدنی‌های گرم این کافه منوی «cold stop» را انتخاب کنید. این نوشیدنی که از شیر، زنجبیل، ‌عسل و کارامل درست شده است، طعمی شیرین دارد که وقتی آن را می‌خورید احساس می‌کنید بدنتان از داخل گرم می‌شود که می‌توان گفت این نوشیدنی iبهترین درمان برای آنفلوآنزا و سرماخوردگی است. چون iبه نظر می‌رسد حال‌تان را از این رو iبه آن رو می‌کند و اگر یک روز بی‌حوصله و کلافه را دارید این نوشیدنی می‌تواند روزتان را iبه یک روز شاد و سرشار از انرژی تبدیل کند.



۲۲۲


راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

هروقت صحبت از غذا می‌شود و هروقت که می‌خواهید برای غذا خوردن iبه خارج بروید حتما یکی از انتخاب‌های شما پیتزاست. چون iبه هیچ‌وجه نمی‌توان از طعم لذیذ و دلچسب پیتزا دل کند و بی‌خیال آن شد. پیشنهاد این شماره ما برای شما که طرفدار پیتزا میباشید پیتزای مخصوص ۲۲۲ است. نوع خمیر این پیتزا آمریکایی است و iبه اصطلاح کلفت گرفته می‌شود. البته پیش از آن کف قالب را با روغن زیتون iبه خوبی چرب می‌کنند و خمیر را کف آن پهن کرده و سس مخصوص روی آن زده می‌شود که این سس از کچاپ، آویشن، نمک و فلفل درست شده است. سپس یک لایه سوسیس کوکتل روی آن چیده می‌شود و روی آن تکه‌های ژامبون گوشت را می‌چینند پس از آن قارچ را روی ژامبون‌ها ریخته و کاملا پخش کرده و فلفل دلمه‌ای و مقدار کمی پیاز iبه آن اضافه می‌کنند. در مرحله آخر هم پنیرپیتزا را روی آن می‌ریزند. در این رستوران از پنیرپیتزاهای معمولی که در بازار iبه پنیر مطهری معروف است استفاده می‌کنند. بعد از اینکه پنیر را روی مواد پخش کردند روی آن فلفل دلمه‌ای رنگی و یک تکه ژامبون گوشت اضافه می‌کنند و پیتزا آماده می‌شود iبه داخل فر برود. این پیتزا در فرهای مخصوص که iبه فرهای پیتزا چرخشی معروف است گذاشته و در دمای ۴۹۵ درجه فارنهایت iبه مدت ۶ دقیقه پخته می‌شود.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

سوخاری‌های خوشمزه را iبه دندان بکشید

خوردن هر غذایی حس خوب خودش را دارد ولی iبه دندان کشیدن مرغ سوخاری یک حس دیگری دارد که با خوردن آن طعم خوب این غذا را می‌توان تجربه کرد. اگر طرفدار سوخاری‌ها میباشید و می‌خواهید برای ناهار یا شام این غذای لذیذ را نوش‌جان کنید iبه شما پیشنهاد می‌کنم که مرغ‌های سوخاری ۲۲۲ را حتما امتحان کنید و بدانید که تکه‌های مرغ تازه که iبه صورت روزانه تهیه شده است بعد از تمیز شدن در مرحله آماده‌سازی iبه زرده تخم‌مرغ و آرد سوخاری مخصوص ۲۲۲ که از پودر معروف KFG و آرد با ترکیب خاصی درست شده است، آغشته شده و در دستگاه مخصوص که iبه «هنی پنی» معروف است iبه مدت ۲۰ دقیقه قرار گرفته و بعد از آن آماده سرو می‌شود. در کنار این سوخاری‌ها سیب‌زمینی سرخ شده و سس مخصوص هم سرو می‌شود که این سس از کچاپ، آویشن، نمک، فلفل و شکر درست می‌شود و طعمی مابین تند و شیرین دارد. مرغ‌ها پیش از اینکه iبه آرد و زرده تخم‌مرغ آغشته شوند iبه هیچ ماده دیگری آغشته نمی‌شوند و در واقع می‌توان گفت تفاوت این سوخاری‌ها با بقیه رستوران‌ها همین مسئله است که باعث تمایز آن می‌شود. این مرغ‌ها طعمی متمایل iبه طعم تند دارند و می‌توان گفت که در محاصره ادویه‌جات نمی باشدند و طعم خود مرغ را می‌توان حس کرد. شما هم اگر می‌خواهید آنها را امتحان کنید iبه میدان هروی پاسداران بروید و بعد از اینکه ماشین‌تان را پارک کردید بروید طبقه سوم مرکز خرید گلستان و در رستوران ۲۲۲ سفارش مرغ سوخاری بدهید.


گاراژ گریل

بزن بریم گاراژ iبه سرعت برق و باد

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

گاراژ همه را یاد ماشین می‌اندازد، ذهن رامی‌برد iبه سمت نمایشگاه‌هایی که آن ماشین‌های رنگارنگ از مدل‌های مختلف وجود دارد و دل همه را آب می‌اندازد که پشت فرمان آنها بنشینند. آدم را یاد پلی‌استیشن می‌اندازد با بازی‌های مختلفش با ماشین.‌ شاید بعضی‌ها را یاد آتاری بیندازد با آن بازی ماشین معروفش که در فصل‌های مختلف باید رانندگی می‌کردید. گاراژ آدم را یاد جاده چالوس و رانندگی دلنشین در آن جاده‌ می‌اندازد اما این بار می‌خواهیم iبه شما بگوییم که گاراژ یک رستوران است، رستورانی که دکوراسیون آن فرقی با نمایشگاه ماشین و موتور ندارد و از در رستوران که وارد می‌شوید انگار وارد فضای مسابقات رالی و فرمول یک شده‌اید. اگر اطلاعات بسیاری در مورد ماشین و ماشین‌بازی ندارید در این رستوران عکس‌های ماشین‌های تازه و iبه روز را می‌توانید ملاحظه و iبه اطلاعات ماشینی خود اضافه کنید. همچنین مدیریت گاراژ جوابگوی سؤالات شما در مورد ماشین و iبه خصوص ماشین‌های خاص‌اند چون خودشان iبه قول معروف حسابی ماشین‌باز می باشند و علاقه خاصی iبه ماشین دارند و iبه نظر می‌آید که علت افتتاح این رستوران با شکل و شمایل و iبه نام گاراژ هم همین مسئله باشد که آن را از رستوران‌های دیگر متمایز کرده و می‌توان گفت در نوع خودش یک رستوران تک و خاص است. منوی این رستوران شامل انواع برگرهای گریل، پیش‌غذا و نوشیدنی‌هاست  که پیشنهاد اول برای شما از این منو سوسیس برگر است که iبه احتمال بسیار در جای دیگری نمی‌توانید آن را تجربه کنید. سوسیس این ساندویچ که درصد گوشت بالایی دارد، توسط یکی از کارخانه‌‌های معروف سوسیس و کالباس‌سازی صرفا برای رستوران گاراژ و با سفارش این رستوران تولید و تهیه می‌شود. این سوسیس‌ها در دستگاه‌های گریل مخصوص پخته می‌شوند. البته باید iبه این موضوع هم اشاره شود که بیشتر دستگاه‌های این آشپزخانه نیز iبه صورت ماشین طراحی شده‌ و مثل این است که کاپوت‌ ماشین را بالا زده‌اید و روی آن مشغول پختن سوسیس میباشید. بعد از اینکه سوسیس‌ها پخته شدند بین نان قرار می‌گیرند که البته پیش از آن گوجه، کاهو، خیارشور، پیاز و سس مخصوص خردل گاراژ قرار گرفته و چیده شده است. سس مخصوص خردل از خردل، سبزیجات معطر و تازه، مقدار کمی سس مایونز iبه همراه ادویه‌های آسیاب شده که مخصوص گاراژ است درست می‌شود و طعم ملسی دارد. می‌توانیم iبه شما بگوییم که نان‌های این رستوران مخصوص خود اینجاست و رنگ آن رنگ خاصی است که می‌توان گفت این نان سالم و بدون جوش‌شیرین است.

راهنمای رستوران‌گردی و کافه‌گردی

استیک سرد

پیشنهاد بعدی من iبه شما در رستوران گاراژ ساندویچ سرد استیک گوشت است. این ساندویچ که با ژامبون درست نشده و مواد تشکیل‌دهنده آن استیک راسته گوساله عمل‌آوری شده است تا ۹۰درصد آن را گوشت تشکیل می‌دهد و طعمی دودی دارد که همراه آن گوجه‌فرنگی، خیارشور، پیاز، کاهو و سس مخصوص، مواد این ساندویچ را تشکیل می‌دهد. در این رستوران هر ساندویچی یک سس مخصوص برای خودش دارد که فرمول همهی آنها سری است و هیچ راهی iبه جز اینکه از نزدیک طعم آنها را تجربه کنید وجود ندارد. شما در این رستوران می‌توانید مطمئن باشید که یک غذای سالم و کاملا iبهداشتی که برای سلامت شما ضرری ندارد می‌خورید. این غذاها روی گریل‌های مخصوص و بدون استفاده از روغن درست می‌شود که مراحل آمادگی غذا iبهداشتی و در دید مشتری‌ها انجام می‌شود که شما می‌توانید آماده شدن غذایتان را ملاحظه کنید.این مطلب را هم باید iبه شما بگوییم که برگرهای این رستوران دست‌ساز می باشند و از گوشت گوساله و گوسفند درست شده و iبه صورت مصرف روزانه تهیه شده‌اند. از گوشت‌های یخ‌زده و کارخانه‌ای iبه هیچ وجه در این رستوران استفاده نمی‌شود. iبه نظر من این رستوران بیشتر سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد؛ از شما که بسیار اطلاعات در مورد ماشین دارید تا شمایی که اصلا علاقه‌ای iبه ماشین و ماشین‌بازی ندارید. گاراژ گریل که در خیابان نیاوران و روبه‌روی پمپ بنزین نرسیده iبه سه‌راه یاسر قرار دارد پذیرای همه مردم در هر سن و سالی که باشند هست و با روی خوش از مشتریانش پذیرایی می‌کند.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.