راهنمای مقایسه محبوب‌ترین تبلت‌های سال ۲۰۱۲

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

فضای سایبر > سخت‌افزار
تبلت‌ها همه‌جا می باشند، مهم نمی باش در کدام شهر و کشور باشید،‌هرجا که باشید دست کم یک مدل از آنها را خواهید دید و با وجود اینکه تبلت‌های اپل هنوز برترین جایگاه جهانی را در اختیار دارد،‌رقابت در این زمینه روز به روز بیشتر می گردد.

  1. مقایسه تبلت‌ها

    مقاسیه عمر باطری

  2. مقایسه تبلت‌ها

    تفاوت دوربین در تبلت‌ها

  3. مقایسه تبلت‌ها

    تفاوت پردازشگرها در تبلت‌های پرطرفدار

  4. مقایسه تبلت‌ها

    مقایسه ابعاد

  5. مقایسه تبلت‌ها

    تفاوت در وضوح تصویر و نمایشگر

  6. مقایسه تبلت‌ها

    تنوع قیمت‌ها

  7. مقایسه تبلت‌ها

    تفاوت‌ میان RAM در تبلت‌های محبوب جهان

  8. مقایسه تبلت‌ها

    گنجایش حافظه

  9. مقایسه تبلت‌ها

    تفاوت وزن در میان تبلت‌ها

  10. مقایسه تبلت‌ها

    فناوری بی‌سیم و دیگر فناوری‌های ارتباطاتی

به گزارش تفسیری گیزمگ، تنوع تبلت‌های موجود در بازار نتیجه همین رقابت است و از این رو فردی که بخواهد یکی از این محصولات را خریداری کند، شاید در انتخاب دچار مشکل شود. درحال حاضر محبوب‌ترین تبلت‌های موجود در بازار جهان از این قرارند:

– آی‌پد نسل چهارم اپل

– آی‌پد مینی اپل

– گوگل/سامسونگ نکسوس ۱۰

– گوگل/ایسوس نکسوس ۷

– مایکروسافت سرفیس RT

– بارنز و نوبلNook HD

– کیندل فایر

برای اینکه بتوان از میان این محصولات پرطرفدار یکی را انتخاب نمود،‌باید ابتدا جزئیات تفاوت های میان آنها را به خوبی شناسایی نمود. در این مطلب تبلت‌های نام برده شده از نظر ابعاد، وزن، نمایشگر، پردازشگر، RAM، حافظه داخلی، فناوری بی‌سیم، باطری،‌دوربین، خدمات جانبی و قیمت با یکدیگر مقایسه خواهند شد.

از نظر وزنی، بزرگترین تبلت در این لیست تبلت سرفیس مایکروسافت بوده و کوچکترین آنها نکسوس ۷ است. همچنین ضخیم‌ترین تبلت در این لیست Nook HD بوده و باریک‌ترین آنها مینی‌ آی‌پد است. این محصول عنوان سبک‌وزن‌ترین تبلت را نیز به خود اختصاص داده‌است و در مقابل سرفیس سنگین‌ترین تبلتی است که در میان این محصولات به چشم می‌خورد.

شاید به صورت نظری نکسوس ۱۰ بتواند جایزه وضوح تصویری را از آن خود کند،‌اما در عمل این آی‌پد و Nook HD می باشند که بالاترین وضوح و شفافیت را دارند. تبلت مایکروسافت کمترین تعداد پیکسل بر اینچ را دارد اما با استفاده از تکنولوژی Clear Type کمی به میزان وضوح آن افزوده شده است و از این رو شاید بتوان آی‌پد مینی را دارنده کمترین تعداد پیکسل بر اینچ نام برد.

روزهای تبلت‌های تک‌هسته‌ای نیز به پایان رسیده است،‌از این رو پنج محصول این لیست حاوی پردازشگرهای دو هسته‌ای و دو محصول حاوی پردازشگرد‌های چهار‌هسته‌ای می باشند. همچنین بیشترین حجم RAM به نکسوس ۱۰ و کمترین آن به آی‌پد مینی تعلق دارد.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.