راههایی برای درمان میگرن

اگر میگرن زندگی روزمره شما را مختل کرده است و شما تمامی راه ها را برای رهایی از آن آزمایش کرده اید و هنوز از شر سردرد و حالت تهوع خلاص نشده اید، ممکن است شما نیاز به یک روش اثبات شده نیاز داشته باشید. راه حل هایی که در این مطلب می خوانید، روش هایی هستند که بسیاری از افراد را از سردرد خلاص کرده اند.

ویتامین ب، ملاتونین

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

یک تحقیق در بلژیک نشان می دهد افرادی که روزانه ۴۰۰ میلی گرم ویتامین ب۲ مصرف می کنند، ۶۰ درصد کمتر از سایر افراد مبتلا به میگرن می شوند. همچنین تحقیقات نشان داده که مصرف ملاتونین قبل از خواب به مدت ۳ ماه، ۵۰ درصد از میزان حملات میگرنی افراد می کاهد.

رژیم کم چرب بگیرید

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

بر طبق تحقیق انجام شده در موسسه سردرد آتلانتا، استرس (۸۰ درصد)، هورمون ها (۶۵ درصد)، بو ها (۴۴ درصد)، نورها (۳۸ درصد)، دودها (۳۶ درصد)، گرما (۳۰ درصد)، غذا (۲۷ درصد) در بروز سردردهای میگرنی در افراد مختلف موثر بوده اند.
در تحقیق انجام شده بر روی افراد مبتلا به میگرن، آنها با گرفتن یک رژیم کم چربی برای دوازده هفته، ۴۰ درصد کمتر از مواقع عادی دچار حملات میگرنی شدند. همچنین اگر آنها دچار حملات میگرنی می شدند، نسبت به زمان قبل میزان ۶۶ درصد درد کمتری را احساس می کردند و لازم به ذکر است که میگرن آنها ۷۰ درصد به لحاظ زمانی کمتر بوده است.

مسکن های خانوادۀ OTC، برای درمان میگرن های خفیف

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

در صورتی که حملات میگرنی، شما را از زندگی روزمره تان باز نمیدارد و شما در ازای هر پنج حمله تنها یک بار حالت تهوع دارید، می توانید از مسکن های عادی همچون ایبروفن، آسپرین، ناپروکسن و استامینوفن استفاده کنید. مسکن های OTC از ترکیب استامینوفن، آسپرین و کافئین ساخته شده اند که درد شما را حداقل ۲۰ دقیقه زودتر از حالت عادی آرام می کنند.

میگرن های شدید؛ نسخه پزشک

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

در صورتی که میگرن های شما بسیار شدید و طاقت فرسا هستند، لازم است که در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید. احتمالاً پزشک برای حملات شدید شما داروهای خانواده تریپتامین تجویز خواهد نمود. بیش از ۴۰ درصد مواقع این دسته از داروها در کمتر از یک ساعت درد شما را تسکین خواهند داد.

داروهای پیشگیری از میگرن

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

در صورتی که ماهانه بیش از دو بار دچار حملات میگرنی می شوید، می توانید از داروهای پیشگیری از میگرن استفاده کنید. این دسته از داروها را می توانید درست پیش از وقوع حملات میگرنی مصرف کنید. زمانی که عوامل و علائم اولیه به شما نشان می دهند که یک حمله میگرنی در راه است، می توانید -طبق تجویز پزشکتان- از داروهای جلوگیری از بروز آن استفاده کنید.

کاهش مصرف مسکن ها

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

یک تحقیق آلمانی نشان می دهد که مصرف بیش از حد مسکن ها و داروهای ضد میگرن می تواند اثر عکس داشته باشد. در صورتی که در هفته بیش از دو بار مجبور به استفاده از دارو می شوید، بدن شما نسبت به مسکن ها مقاوم می شود و این به معنی افزایش درد در زمان حملات میگرنی است.
همچنین توجه داشته باشید که مصرف بیش از حد داروهای خانواده تریپتامین، در صورتی که از ۱۷ عدد در ماه تجاوز کند، برای میگرن شما اثر عکس خواهد داشت.

طب سوزنی

reclaim-your-brain-migraines-salemzi

نتیجه ۱۲ تحقیق در بریتانیا نشان می دهد که هنوز زود است که در خصوص تاثیر طب سوزنی در درمان میگرن اظهار نظر شود. اما نتایج برخی از تحقیقات نشان می دهد که دوازده جلسه درمان با طب سوزنی طی سه ماه، ۱۵ درصد از میزان درد ناشی از میگرن کاسته است.

مصرف منیزیم
میزان کم منیزیم منجر به تشدید حملات میگرنی خواهد شد؛ اما افزایش میزان منیزیم رابطه ای عکس با بروز میگرن های شدید دارد. موادی همچون لوبیای سیاه، کلم بروکلی و بادام زمینی منیزیم کافی را جهت جلوگیری از بروز میگرن تامین می کنند. همچنین، قرصهای حاوی منیزیم نیز می توانند جانشین این مواد غذایی باشند.

برگرفته از: Reader’s Digest

سالم‌ زی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.