راهیابی تولیدات سیمافیلم به جشنواره فیلم ویدئویی

راهیابی تولیدات سیمافیلم به جشنواره فیلم ویدئویی

جام جم آنلاین: ۹ فیلم از تولیدات مرکز سیمافیلم به بخش “سینماگران و ویدئو” نخستین جشنواره فیلم ویدئویی تهران راه یافتند.

بنا بر این گزارش  فیلم های ” گنجینه جواهر پشته ” ساخته نادر مقدس ، ” آذر ” به کارگردانی فرزاد موتمن ، ” سایاب” ساخته محمدعلی سجادی ، ” قلب دوم” به کارگردانی بهنام بهزادی ، ” بازگشته ” ساخته سعید ابراهیمی ، “دوستان خوب” به کارگردانی فریدون حسن پور ، ” فصل زندگی” ساخته  مهدی صباغزاده ، ” چمدان ” اثر مانی حقیقی ، ” بازجویی  در کافه  تهران ” ساخته  شاهد احمدلو آثاری هستند که در این بخش حضور دارند.

داستان  “گنجینه جواهر پشته” در شمال کشور و در شهرستان فومن و اطراف آن می گذرد.

در «گنجینه جواهر پشته» شقایق دهقان، ژوبین مقدس، هادی قمیشی و ساقی زینتی به عنوان بازیگران شناخته شده بازی می کنند و باقی بازیگران از بازیگران گیلانی و بومیان محلی هستند.

فیلمنامه «آذر» توسط مرجان اشرفی‌زاده و علی اصغری به رشته تحریر درآمده و ماجرای زن جوانی را روایت می‌کند که شوهرش را از دست داده و از کودک معلول خود نگهداری می‌کند. آذر سر دو راهی قرار گرفته که… .

مهتاب کرامتی، ناهید مسلمی، گلاره عباسی، نیره فراهانی، سیامک ادیب، مالک پورسراج، سهی‌بانو ذوالقدر، مهدی بجستانی، فرخنده فرمانی‌زاده و … از بازیگرانی هستند که در این تله فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

“سایاب”  از تولیدات سال ۸۶ مرکز سیما فیلم است که برشی از زندگی مریم، نویسنده ای جوان با بازی معصومه میر حسینی را به تصویر می کشد که علاوه بر درگیری های ذهنی و گذشته ناکامش در زندگی روزمره خود نیز دچار مشکلات خاصی می شود.

در این فیلم معصومه میرحسینی و هومن سیدی به عنوان بازیگران اصلی و سیروس گرجستانی، لادن طباطبایی،  امیررضا دلاوری، مهدی میامی و فرهاد تجویدی حضور دارند.

“قلب دوم” که پس از “یک نفر دیگر” دومین تله فیلم از مجموعه “آن سوها” به شمار می آید،داستان مردی پا به سن گذاشته به نام منصور را روایت می کند.او رمان نویسی است که داستانی تلخ با تم انتقام را می نویسد و برای ادامه نگارش رمان با خود خلوت می کند تا اینکه … .


در این فیلم که علیرضا محمودی فیلمنامه اش را نوشته،علی نصیریان، پریوش نظریه،مهران احمدی،هدا ناصح و مهدی فقیه نقش آفرینی کرده اند.

در خلاصه داستان  “بازگشته” به قلم آرش برهانی آمده است: سال ۱۳۸۱،اسماعیل که جزو آخرین گروه آزادگان است در بازگشت به وطن متوجه می شود که همسر و کودکش در همان روزهای اول جنگ کشته شده اند و آن زن و دختری که برایش نامه می نوشتند … .

بازیگران این فیلم عبارتند از: گلاره عباسی، سینا رازانی ، حبیب دهقان نسب ، فرزاد حاتمیان ، فاطمه یزدی،… .

 “دوستان خوب” که فیلمنامه آن را حسن پور نوشته است،داستان دو دوست را روایت می کند که در یک روستا زندگی می کنند و در آستانه ورود به دبیرستان هستند اما به دلیل دور بودن مسافت مدرسه تا خانه باید از خوابگاه استفاده کنند؛… .

گفتنی است،صادق صفایی مهران رجبی فریبا آهنگ حسین عابدینی  امیر نوری مهدی بوستان پرور روح الله محرابی،امیر بدر طالعی،امیر فخر موسوی،محمدرضا بهبودی،رحیم غنی زاده،حمیدرضا قناعت و محمدامین امینی بازیگران این فیلم هستند که در گروه کودک و نوجوان مرکز سیمافیلم تولید شده است.

” فصل زندگی ”  روایت زندگی زنی به نام سمیرا است که شوهرش به دلیل اعتماد بیجا،گرفتار زندان شده و او با دو فرزند خردسالش درگیر ماجراهای ناخواسته ای می شود و…

در این فیلم  که پنجمین تجربه همکاری صباغ زاده بعد از تله فیلم های “مانگرو”،”مردان زمین”،”درخت چشمه”و فیلم سینمایی”خاک و آتش”در مرکز سیما فیلم است،سارا خوئینی ها(سمیرا)، آهو خردمن(مادر سمیرا)،شراره دولت آبادی، سحر آربین(آیدا)،فرزاد حسنی(حمید شوهر آیدا) و بازیگران خردسال: مبینا سادات آتشی، آریا باقری و مهرناز شاهرخی به ایفای نقش پرداخته اند.

مسعود رایگان در «چمدان» که تصویربرداری آن در آلمان انجام شد،  نقش اول فیلم را بازی می‌کند و تانیا فورنارو  نوید اخوان  و مهدی معین‌زاده از دیگر بازیگران اصلی این فیلم به شمار می‌آیند.

«چمدان» داستان پدر و پسری است که سال‌ها یکدیگر را ندیده‌اند. پسر در نوجوانی به اصرار پدر عازم آلمان شده و هم‌اکنون آنجا صاحب خانواده است. طی سفر پدر به آلمان، …

مانی حقیقی تاکنون فیلم‌های «آبادان»، «کارگران مشغول کارند» و «کنعان» را کارگردانی کرده است و در جشنواره امسال با «پذیرایی ساده» حضور دارد. (سیمافیلم)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.