راهپیمایی روز قدس در ۷۰ کشور دنیا برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، رمضان شریف به همراه اعضای فعال ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قبل از ظهر سه‌شنبه در آستانه روز قدس و به منظور استفاده از نظرات مراجع تقلید با آیت الله ناصر مکارم شیرازی دیدار کردند.

رمضان شریف در این دیدار که در مدرسه امام سجاد(ع) قم صورت گرفت گفت: به موازات ستاد دهه فجر که هر ساله راهپیمایی روز ۲۲ بهمن را برگزار می‌کند این ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هم مسئولیت برگزاری راهپیمایی روز قدس را بر عهده دارد.

وی افزود: در طول ۳۳ سال گذشته در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است که علی‌رغم فشار‌های رسانه‌ای دشمن که در صدد کمرنگ کردن و فراموشی نامگذاری این روز بوده‌اند، موثر واقع نشده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بیان کرد: برنامه‌هایی که در روز قدس صورت می‌گیرد هم در داخل کشور و هم در خارج کشور موجب شده است که هرساله این موضوع مورد توجه افکار عمومی، رسانه‌های جمعی و رادیو و تلویزیون‌های مختلف دنیا قرار گیرد و هم موافقان و مخالفان این موضوع راجع به آن بحث کنند.

وی به در روندی که فلسطینی‌ها در مبارزات خود داشته‌اند اشاره کرد و افزود: ابتدا گروه‌های چپ و مارکسیستی در این مبارزات حضور داشتند و بعد‌ها گروه‌های ناسیونالیستی عرب وارد مبارزه شدند.

شریف ادامه داد: اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و نامگذاری روز قدس گرایش‌های مذهبی میان فلسطینیان پررنگ شد به گونه‌ای که از حدود ۸ سال گذشته جریان مسلط مقاومت این مبارزه را بر عهده دارد و دارد کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و از این بابت تاثیر این نامگذاری و پرداختی که نظام مقدس جمهوری اسلامی به این موضوع دارد توانسه است جای خود را در افکار عمومی باز کند.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: ما در ستاد خارجی در بیش از ۷۰ کشور راهپیمایی روز قدس را برگزار می‌کنیم که در برخی کشور‌ها مانند پاکستان و هندوستان جمعیت قابل ملاحضه‌ای حضور پیدا می‌کنند و در برخی کشور‌های آفریقایی مانند نیجر جمعیت ۸۰۰ هزار تا یک میلیون نفری در این مراسم شرکت می‌کنند و به فراخور شرایط جمعیت متفاوتی در این راهپیمایی شرکت می‌کنند.

شریف اضافه کرد: خوشبختانه جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه و پیروزی بر اسرائیل و روند مقاومت باعث افزایش روحیه فلسطینیان شده است و شرایط به نفع گفتمان انقلاب اسلامی رقم خورده است.

وی با اشاره با اینکه در داخل کشور هم سئوالات زیادی همواره در مورد چرایی حمایت از فلسطینیان و لبنان وجود داشته است، گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در این ستاد این سئوالات کمتر شده و مخصوصاً بعد از ترور دانشمندان هسته‌ای می‌توان گفت تقریباً به صفر رسیده است و الان هم مطالبه افکار عمومی در داخل این است که چرا اعلام عملیاتی علیه اسرائیل نمی‌شود و از این بابت فضا به حمدالله بسیار مناسب شده است.

رئیس ستاد انتفاضه و قدس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: در مورد پرداخت به موضوع فلسطین و لبنان در خارج کشور هم با توجه به تحولاتی که در منطقه رخ داده است شرایط مناسبی وجود دارد.

شریف تصریح کرد: تنها نکته‌ای که امسال به عنوان شرایط خاص وجود دارد فشار همه جانبه‌ای است که به سوریه وارد می‌شود و این کشور که به نوعی پل ارتباطی جمهوری اسلامی با مقاومت است و خط مقدم مبارزه با اسرائیل است زیر این فشار‌ها قرار دارد.

وی در پایان بیان داشت: امسال در حدود ۳ ماه است که هم در ستاد داخلی و هم ستاد خارجی فعالیت‌های قابل توجه تری در این زمینه صورت گرفته که هم در بعد رسانه‌ای و هم در بعد گفتمان سازی تاثیر بیشتری را در این موضوع داشته باشیم به همین جهت لازم است مردم ما که در سال‌های گذشته هم حضور شادابی داشتند امسال متراکم‌ تر و با شادابی بیشتری در راهپیمایی روز قدس حضور داشته باشند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.