راهپیمایی سراسری روز قدس/بیانیه انجمن حقوق بشر بحرین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، شهروندان بحرین امروز در روز جهانی قدس با برپایی تظاهراتی حمایت خود را از ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند.

حاضران در این راهپیمایی پرچم های فلسطین و بحرین را با خود حمل می کردند. تظاهرات کنندگان همچنین پرچم رژیم صهیونیستی را لگدمال کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه که طی یک سال گذشته به شدت با اعتراضات مردمی بحرین مقابله کرده اند امروز نیز در برخی مناطق راهپیمایی روز قدس را سرکوب کردند.

از سوی دیگر انجمن حقوق بشر بحرین در واکنش به حکم صادره علیه “نبیل رجب” رئیس این انجمن از سوی آل خلیفه که به ۳ سال زندان محکوم شده است در بیانیه ای گفت: دولت بحرین از مدت ها پیش تاکنون انتقام گیری از فعالان حقوقی را آغاز کرده است و حکم صادره علیه نبیل رجب به خوبی این مسئله را اثبات می کند.

انجمن مذکور اعلام کرد: دستگاه قضایی بحرین به دشمن شهروندان این کشور تبدیل شده است و خطری برای سلامت مردم محسوب می شود.

این انجمن در ادامه تاکید کرد که قوانین ملی و بین المللی آزادی بیان را جرم تلقی نمی کند. در ادامه بیانیه از سازمان ملل متحد، شورای حقوق بشر و سازمان های حقوقی بین المللی خواسته شده است برای حمایت از فعالان حقوقی بحرین وارد عمل شوند.

خاطرنشان می شود دستگاه قضایی بحرین روز گذشته نبیل رجب را به اتهام مشارکت در تظاهرات های غیرقانونی به ۳ سال زندان محکوم کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.