راهپیمایی نئونازی های آلمان به اغتشاش و درگیری منجر شد

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های آلمان، تصمیم جمعی از نئونازی های شهر هامبورگ به انجام راهپیمایی در روز شنبه، که با مخالفت ده ها هزار نفر از مردم این شهر روبرو شده بود در نهایت منجر به درگیری و اغتشاش شد و با مداخله نیروهای پلیس، صدها تن از اغتشاش گران بازداشت شدند.

براساس این گزارش ها و اعلام منابع پلیس، درگیری شدید بین مخالفان نئو نازی ها و نیروهای پلیس منطقه وانزبک هامبورگ از آنجا آغاز شد که مخالفان با ایجاد موانع و مسدود کردن خیابان ها به دنبال جلوگیری از حرکت نئونازی ها و برگزاری تظاهرات آنها بودند.

بعد از وقوع درگیری بین نئونازی ها و مخالفان، نیروهای پلیس ابتدا اقدام به برقراری آرامش از طریق پراکنده کردن معترضان کردند اما با پرتاب سنگ و شیشه به سمت نیروهای پلیس و اقدام اغتشاشگران به شکستن شیشه ها و به آتش کشیدن سطل های بزرگ زباله، پلیس مجبور به استفاده از آب پاش شد.

براساس گزارش محافل امنیتی، حداقل ۸ مامور پلیس در این درگیریها مصدوم شده و خسارات فراوانی به اماکن و مراکز عمومی وارد آمده است.

به گفته شاهدان عینی، چندین بالگرد پلیس به طور مرتب بر فراز شهر پرواز می کردند و هزاران نفر از نیروهای پلیس امروز ازدیگر شهرهای مجاور هامبورگ برای برقراری آرامش در این شهر حضور یافته بودند.

به گزارش اشپیگل ،دود سیاه و خفه کننده ای که از به آتش کشیده شدن لاستیک ماشین ها و سطل های زباله ایجاد شده بود، آسمان شهر را در برگرفته است.

مخالفان نئونازی ها که از اقدامات اخیر و تحرکات این گروه افراطی بسیار خشمگین هستند ، از سوی یک ائتلاف وسیع از سوی سیاستمداران احزاب سیاسی ،اتحادیه های کارگری ، کلیساها و سازمان های اجتماعی سازماندهی می شوند.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۱۰*۵۳۶ ** ۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۵۲۹۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.