راهپیمایی ۱۳آبان،دفاع ازپیامبروحمایت ازمسلمانان میانمار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از واحد مرکزی خبر در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ، محکومیت توطئه استکبار جهانی در اهانت iبه ساحت پیامبر اعظم (ص) و حمایت از مسلمانان مظلوم میانمار را از برنامه های امسال روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برشمرد.

به گزارش تفسیری واحد مرکزی خبر ، اصغر آبخضر در نشست خبری ، یوم الله ۱۳ آبان را یادآور خوی استکباری آمریکا و عامل وحدت ملت ایران دانست و افزود: زورگویی استکبار iبه سرکردگی آمریکا از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ ، سرکوبی قیام ۱۵ خرداد ۴۲ ، حمایت همه جانبه از رژیم مستبد پهلوی و دشمنی های این کشور پس از انقلاب تاکنون هرگز از ذهن ملت ایران پاک نمی شود.
وی ، ایجاد اختلاف میان اقوام و تجهیز همه جانبه رژیم بعثی عراق برای تجاوز iبه کشورمان را بخشی از دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران برشمرد و اضافه نمود: بیش از ۲۰۰ هزار شهید ،‌۲۹ هزار جانباز و ۴۲ هزار آزاده و در جامعه بانوان تقدیم حدود ۶ هزار شهید و ۱۵ هزار جاوید الاثر بخشی از آثار جنگ تحمیلی مورد حمایت آمریکا علیه کشورمان است که iبه تنفر بیشتر مردم ایران از استکبار جهانی منجر شده است.
آبخضر ، جنگ نرم و تقویت جریان رسانه ای همسو علیه جمهوری اسلامی ، توسعه شبکه های ماهواره ای و پایگاه اینترنتی های اینترنتی و حمایت های مالی مستقیم از این شبکه ها را بخشی از آخرین دشمنی های آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.
وی ،تحریم های مکرر استکبار جهانی iبه ویژه در حوزه اقتصادی از ابتدای انقلاب و مقابله همه جانبه با فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان را ناشی از خوی استکباری آمریکا علیه ملت ایران بیان نمود.
آبخضر با تبیین وقایع تاریخی کشورمان در روز ۱۳ آبان سال ۴۳ ، ۵۷ و ۵۸ گفت : تبعید حضرت امام (ره) ، کشتار دانش آموزان و تسخیر لانه جاسوسی iبه ظاهر حوادثی مجزا می باشند اما هویت مشترک آن ، مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آنان است.
رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان ،کمک iبه ایجاد سازمان مخوف ساواک و  طراحی کشتار دانش آموزان و دانشجویان کشورمان در سال ۵۷  را بخشی از اقدامات آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.
وی ، حمایت از گروه های ملی گرا و ضد انقلاب ، حمایت از گروه های تجزیه طلب ، فشار اقتصادی و قطع خرید نفت ، حمله نظامی iبه طبس و طراحی کودتای نوژه در تیر ۵۹ را بخش دیگری از دشمنی های آمریکا با ملت ایران بیان نمود.
آبخضر ، حمایت سیاسی تبلیغاتی از بنی صدر ، اعمال خط مشی براندازی و مهار ایران ، تحریک عراق برای حمله iبه کشورمان و کمک وسیع مالی ، تبلیغی ، اطلاعاتی و تجهیزات نظامی iبه ویژه سلاح های شیمیایی و میکروبی iبه عراق ، حمله iبه سکوهای نفتی و چند فروند ناوگان دریایی کشورمان در سال ۶۶ و سرنگویی هواپیمای مسافربری بر فراز خلیج فارس در تیر ۶۷ را بخش دیگری از اقدامات خصمانه آمریکا علیه ملت ایران برشمرد.
رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان همچنین با اشاره iبه دشمنی های اخیر آمریکا علیه کشورمان ، تشدید تحریماتی اقتصادی ، طراحی برای براندازی و فروپاشی نظام اسلامی در فتنه ۸۸ و سرمایه گذاری در جنگ نرم  را بخشی از این دشمنی ها بیان نمود.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین با تبیین جزئیات تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ گفت: این اقدام شجاعانه و بی بدیل دانشجویان پیرو خط امام (ره) با مخالفت جریان مرتجع و لیبرال که در ابتدای انقلاب در مناصب مختلف مشغول کار بودند مواجه شد اما با حمایت بسیار قاطع امام (ره) ، انقلاب دوم نام گرفت.
آبخضر ، افشای ماهیت لیبرال ها در صحنه سیاسی کشور و تقویت روحیه وحدت و بیداری در ملت ایران را از آثار تسخیر لانه جاسوسی دانست و افزود: آمریکایی ها تصور می نمودند بتوانند از طریق نیروهای غرب زده مانند بنی صدر و قطب زاده در این باره کاری نمایند اما اقدامات آنان با هوشیاری امام (ره) ناکام ماند.
وی ، محاصره اقتصادی ، ضبط حاویی های ایران و لغو قراردادهای دو جانبه را اولین اقدامات آمریکایی ها پس از تسخیر لانه جاسوسی دانست و اضافه نمود: این سرمایه های عظیم ملی همچنان در اختیار گروه های ضد انقلاب قرار می گیرد تا علیه ملت ایران iبه کار گرفته شود.
آبخضر ، قطع رابطه با ایران را از اتفاقهای مبارک پس از تسخیر لانه جاسوسی دانست و افزود: این اقدام سبب خوشحالی امام (ره) شد و ایشان با توصیف رابطه ایران و آمریکا iبه عنوان رابطه گرگ و میش آن را اتفاقی مبارک بیان نمودند.
رئیس ستاد برگزاری مراسم ۱۳ آبان با یادآوری رشادت دانشجویان پیرو خط امام (ره) گفت : شهیدان عباس ورامینی ، محسن وزوایی ، مهدی رجب بیگی ، حسین علم الهدی و غلامحسین بسطامی و حدود ۳۰ شهید دیگر دفاع مقدس دانشجویان پیرو خط امام (ره) بودند که با عمل iبه فرمان ولی امر وقت  برای حفظ انقلاب جانفشانی نمودند .
وی افزود: این شهیدان بر خلاف چندین انقلابی نمای فرسوده نه فقط در پیروی از خط امام (ره) پشیمان نشدند بلکه با حضور در جبهه ها و ترجیح دادن ایثار و شهادت بر تکیه زدن بر مناصب دنیوی ، جایگاه رفیع تری در انقلاب کسب نمودند.
آبخضر همچینن گفت : ملت ایران از تبعید امام (ره) در ۱۳ آبان ۴۳ درس پیروی از رهبری و ارزش هدایت الهی مقابل استکبار ، از واقعه ۱۳ آبان ۵۷ درس مقابله و ستیز با ظلم و استکبار و از واقعه ۱۳ آبان ۵۸ درس استواری و برایت از شیاطین و زورگویان جهانی را آموخته اند.
امسال مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی iبه سبب همزمان ۱۳ آبان با عید سعید غدیر در روز جمعه ۱۲ آبان پس از نماز جمعه در ۷۰۰ نقطه کشور برگزار می گردد.

IRIBNews RSS TopNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.