راهکاربرای افزایش طول عمریخچال

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

یخچال را هرگز در نزدیکی وسایل گرمازا مانند اجاق گاز، فر یا مایکروویو قرار ندهید. حتی سعی کنید آن را در نزدیکی پنجره و تابش نور خورشید هم قرار ندهید.
اگر در تابستان قصد سفر دارید، توصیه می کنیم یخچال را از برق بکشید و آن را خوب تمیز و خشک کنید، سپس در یخچال را باز بگذارید و به سفر بروید. در صورتی که یخچال تان سیستم یخ ساز و آب سردکن دارد آن را حتما غیرفعال کنید.
هرگز برای آب کردن برفک یخچال از حرارت سشوار و وسایل گرمایشی دیگر استفاده نکنید. گذاشتن یک کاسه آب جوش در یخچال بهترین روش است.
اگر یخچال شما بوی موادغذایی را به خودش گرفته، برای از بین بردن این بو کافی است از محلول جوش شیرین استفاده کنید. برای این منظور۲ قاشق جوش شیرین را در ۲ لیوان آب حل کنید و با کمک یک ابر نرم و ضدخش بدنه یخچال تان را شست وشو دهید.
هرگز از پودرهــــــای شست وشو برای پاک کردن جداره و سطح قفسه ها استفاده نکنید، این پودرها به دلیل زبری ای که دارد موجب خش افتادن در سطح داخلی یخچال می شود.
همه ما نسبت به پشت یخچال بی تفاوت هستیم، چون این بخش از یخچال را هرگز نمی بینیم اما تمیز کردن این قسمت نیز بسیار مهم است. برای تمیز کردن آن دوشاخه یخچال را از پریز برق جدا کنید و دستگاه را جلو بکشید و با کمک جاروبرقی گرد و غبار پشت آن را پاک کنید. این کار طول عمر موتور یخچال را افزایش می دهد.
هر ماه بعد از تمیز کردن یخچـــال لاستیک های دور در یخچال و فریزر را بازرسی کنید. این کار از آن نظر اهمیت دارد که مانع وارد شدن هوا به درون یخچال و ایجاد برفک در آن می شود. وجود برفک موجب افزایش مصرف برق و افزایش عملکرد موتور دستگاه می شود.
هر بار پس از تمیز کردن یخچال یک عدد زغال را درون یک کیســـــه پارچه ای کوچک قرار دهید و آن را در گوشه یکی از قفسه ها بگذارید. این کار موجب جذب بوی موادغذایی می شود.

مجله زندگی ایده آل

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر سه شنبه ۳۱ مرداد   مشاهده : ۲۱۶   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – هنر در خانه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.