راهکارهایی برای کاهش هزینه پیامک

با رعایت نکاتی ساده می توان هزینه پیامک های ارسالی فارسی و لاتین خود را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، با ارزان شدن تعرفه پیامک فارسی استقبال از این زبان برای ارسال پیامک ها افزایش قابل توجهی یافت اما متأسفانه هنوز همه افراد با جزئیات ارسال پیامک به زبان فارسی و انگلیسی آشنایی کامل نداشته و ابهاماتی در این زمینه وجود دارد.
بر اساس این گزارش، پیامک هایی که فقط حاوی علامت ها مانند علامت سئوال یا تعجب هستند، تعرفه های متفاوتی دارند و اگر مشترک می خواهد در پیامک خود فقط یک علامت را ارسال کند، هنگامی که زبان پیش فرض پیامک او فارسی باشد تعرفه بر اساس نرخ فارسی و هنگامی که زبان پیش فرض لاتین باشد تعرفه مربوط به آن محاسبه می گردد.

این قانون برای ارسال اعداد، اشکال و یا پیامک خالی نیز صدق می کند و هزینه پیامک بر اساس زبان پیش فرض پیامک گوشی همراه منظور خواهد شد.
ممکن است برخی افراد پیامک خود را به زبان فارسی نوشته و فقط از یک عدد یا حرف به زبان لاتین در آن استفاده کنند، باید توجه داشت که وجود حتی یک حرف یا علامت انگلیسی باعث می شود هزینه آن پیامک به نرخ لاتین محاسبه شود.

این موضوع برای پیام های حاوی اشکال هندسی نیز صادق است و اگر زبان پیامک گوشی همراه فارسی باشد همه حروف، اعداد و اشکال موجود در آن به نرخ پیامک فارسی در نظر گرفته خواهد شد.

این گزارش حاکیست، همواره باید به تعداد کاراکترهای فارسی یا انگلیسی که در گوشه صفحه ارسال پیام مشاهده می شوند، دقت داشت چرا که ممکن است متن نوشته شده شما به زبان فارسی یا انگلیسی در قالب دو یا سه پیامک ارسال شده و شما از این موضوع اطلاع نداشته باشید.

شایان ذکر است که تعرفه هر پیام لاتین مبلغ ۲۲۲ ریال و هر پیامک فارسی مبلغ ۸۹ ریال اعلام شده است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.