راهکارهای دور ماندن از افسردگی چیست؟

۳۰ام بهمن ،

مداخله‌های اجتماعی و رفتاری در جهت تقویت سلامت اجتماعی ضروری بنظر می‌رسد و این مداخله‌ها از راهکار‌های موثر دور ماندن از افسردگی دانشجویان مطرح می‌شود.

ابراهیم مسعود‌نیا، دکترای تخصصی جامعه‌شناسی پزشکی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: افسردگی یکی از شایعترین تشخیص‌های روانپزشکی است که با روند رو به رشد خود معضلی اساسی برای بهداشت روان ایجاد کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه یزد در ادامه افزود: سبب شناسی اختلال افسردگی بسیار پیچیده است و یکی از تغییر‌هایی که در سالهای اخیر توجه محققان را به خود معطوف کرده سلامت اجتماعی است.

وی از ارائه مقاله‌ای با عنوان بررسی رابطه بین سلامت اجتماعی با بروز اختلال افسردگی در بین دانشجویان دانشگاه یزد در اولین کنگره سراسری سلامت دانشگاهها خبر داد دو افزود: داده های این مطالعه جامعه آماری ۲۵۰ نفر دانشجویان بودند که با استفاده از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای انتخاب شده بودند.

وی پرسشنامه افسردگی یک، مقیاس حمایت اجتماعی ادراک شده، مقیاس انسجام اجتماعی، مقیاس اعتماد اجتماعی و مقیاس پیوند اجتماعی را از ابزارهای سنجش متغیرهای تحقیق نام برد.

مسعودنیا در پایان اظهار داشت: سلامت اجتماعی رابطه نسبتا نیرومندی با بروز اختلال افسردگی در دانشجویان داشت، بنابراین به‌منظور پیشگیری از بروز و شیوع افسردگی، مداخله‌های اجتماعی و رفتاری در جهت تقویت سلامت اجتماعی ضروری به نظر می‌رسد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.