راهکارهای صرفه‌جویی ۲۰ درصدی مصرف برق در اداره‌ها

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

راهکارهای بهینه‌سازی مصرف انرژی، ۲۰ درصد صرفه‌جویی در اداره‌ها را به‌دنبال دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت نیرو، کارمندان ساختمان‌های اداری می‌توانند با اجرای تعدادی از راهکارهای ساده و بی‌هزینه، حدود ۲۰ درصد در مصرف این بخش صرفه‌جویی به‌عمل آورند.

نتایج ممیزی‌های انجام‌شده در ساختمان‌های اداری نشان می‌دهد که سهم مصرف سرمایش از کل مصرف در بخش اداری حدود ۳۵ درصد و در بخش روشنایی ۲۶ درصد است.

بنابراین کارشناسان سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) به کارمندان ساختمان‌های اداری پیشنهاد می‌کنند که با به‌کارگیری تعدادی از راهکارهای ساده و بی‌هزینه (حدود ۲۰ درصد صرفه‌جویی) در این قسمت مشارکت داشته باشند.

براساس این گزارش، به پیشنهاد کارشناسان، کارمندان اداره‌ها می‌توانند با اجرای راهکارهای ساده‌ای چون خاموش کردن تجهیزات برقی و وسایل سرمایشی و گرمایشی در پایان وقت اداری، بسته بودن پنجره‌ها به هنگام روشن بودن وسایل سرمایشی و گرمایشی، تنظیم دمای هوای اتاق در تابستان‌ها روی ۲۶-۲۴ و زمستان ۲۰-۱۸ درجه سانتی‌گراد، استفاده از روشنایی طبیعی نور خورشید و برنامه مدیریت توان موجود در رایانه‌ها در کاهش هزینه‌های این بخش سهم عمده‌ای داشته باشند.

بخش عمومی نیز با داشتن بیش از یک میلیون مشترک سهمی معادل ۲٫۹ درصد از مصرف کل حامل برق را به‌خود اختصاص داده و سرانه مصرف برق در این بخش ۱۵۰۰۰ کیلووات ساعت در سال است.

— .

باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.