راهکاری به نام اقتصاد الکترونیک

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عدم مراجعه حضوری و جلوگیری از اتلاف وقت، ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی با تکنولوژی بالا (های تک) و رشد اقتصادی از مزایای اقتصاد الکترونیک است.

صادق کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، در رابطه با اقتصاد الکترونیک گفت: اقتصاد الکترونیک با تبدیل علم  الکترونیک به علم دیجیتال جای خود را در بازارهای اقتصادی پیدا کرد به گونه ای که فضای جامعه را گرفت و ارتباطات فیزیکی مردم و دولت ها را تحت تاثیر قرار داد و در نهایت منجر به ایجاد دولت و اقتصاد الکترونیک شد.
 وی در ادامه به مزایای اقتصاد الکترونیک اشاره کرد و گفت: مهمترین مزایای اقتصاد الکترونیکی عدم مراجعه حضوری و جلوگیری از اتلاف وقت است همچنین سبب ایجاد واحدهای تولیدی صنعتی با تکنولوژی بالا (های تک) می شود که تمام این ها رشد اقتصادی را به همراه دارد همه این عوامل سبب حرکت کشورهای جهان به این سمت و سو شده است.
صادق در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر ۱۰ استان شهرک های صنعتی نوین با تکنولوژی بالا را دارند که این شهرک ها سبب اشتغال زایی اشخاص تحصیل کرده علل خصوص در رشته های فنی شده است.
این کارشناس اقتصادی در رابطه با زیرساخت های اقتصاد الکترونیک بیان کرد: زیرساخت های اقتصاد الکترونیک در کشور قابل قبول است و در مقایسه با کشورهای خاورمیانه از جایگاه مناسبی برخوردار هستیم.
وی در رابطه با اهداف اقتصاد الکترونیکی تصریح کرد: هدف از توسعه و پیشرفت اقتصاد الکترونیکی، افزایش رقابت پذیری اقتصاد کشور ما در دنیا است که این توجه و حمایت ویژه دولت را به این بخش می‌طلبد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط :

نگاهی به مراکز علمی ،پژوهشی و دانشگاه‌های “تاجیکستان”
نوپای تجارت الکترونیکی ایران تا چه زمانی؟
برگزاری همایش ملی تجارت و اقتصاد الکترونیکی
تحقق شهروند الکترونیک با معرفی بسترهای تازه تلفن همراه


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.