راهکار تازه اریکسون برای کاهش مصرف انرژی در شبکه‌های مخابراتی

۲۱فروردین۱۳،

 

شرکت  اریکسون اعلام کرد که به صورت موفقیت‌آمیز آزمایش‌های خود را روی راهکار کاهش مصرف انرژی Psi-Coverage در شبکه مخابراتی Vodafone Egypt Network انجام داده است.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این راهکار ویژه در آزمایش First Field Implementation(FFI) توانست میزان مصرف انرژی را تا ۴۰ درصد کاهش دهد که این جریان با کاهش حجم امواج رادیویی در ایستگاه‌های مخابراتی ۳G از سه به یک صورت گرفت.
 
"تونی دالتون"(Tony Dolton) مدیر مرکز فناوری در شرکت مخابراتی Vodafone Egypt گفت: «سیستم Psi-Coverage در طول آزمایش‌های کاملا موفق بوده و توانسته است میزان مصرف انرژی را بسیار کاهش دهد و در هزینه‌های OPEX/CAPEX ما صرفه‌جویی کند. ما از اینکه در انجام آزمایش‌های یاد شده با شرکت اریکسون همکاری کردیم بسیار خرسندیم. اریکسون بار دیگر فرصتی را برای تحول دنیای فناوری فراهم کرده است».
 
این راهکار منحصر به‌فرد اریکسون نیاز به سه باند رادیویی برای پوشش‌دهی مخابراتی مناطق را برطرف می‌کند و در عوض امکان می‌دهد یک باند رادیویی به صورت همزمان به سه آنتن مجزا متصل شود و بدون نیاز به مصرف انرژی بسیار که فقط در شهرهای بزرگ امکان‌پذیر است، پوشش‌دهی مخابراتی را انجام دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.