راهکار تازه برای دور زدن تحریم بیمه ای

۱فروردین ۱۳،

بینا- وزیر نفت و گاز طبیعی هند تاکید کرد که این کشور برنامه ای برای توقف واردات نفت از ایران ندارد.
با وجود اینکه ایالات متحده ۱۰ کشور اروپایی را برای شش ماه آینده از تحریم نفت ایران رها کرده است اما اتحادیه اروپا تحریم های قبلی خود را همچنان با جدیت دنبال می کند. یکی از مواردی که غرب با تحریم واردات نفت خام همراه کرده است، منع شرکت های بیمه ای اروپا از ارائه خدمات بیمه ای به انتقال نفت ایران است. خریداران نفت ایران در این زمینه با مشکلاتی مواجه شدند هرچند که شرکت های بیمه ای از همین کشورها به همراه ایران، با ارائه این خدمات به نوعی تحریم هایبیمه ای را دور زدند اما این بار هند قصد دارد این مشکل را به شکل ریشه ای حل کند تا از واردات نفت ایران محروم نشود.  
به گزارش ایسنا، ام ویراپا مویلی در جمع خبرنگاران گفت: استراتژی ما این است که واردات نفت خود را از ایران قطع نکنیم. ما به زودی مشکلاتی را که برای پالایشگاه های نفت هند به وجود آمده برطرف می کنیم.
در همین حال ویویک رائی، قائم مقام وزیر نفت و گاز طبیعی هند نیز گفت: در صورتی که اروپا از ادامه بیمه پالایشگاه های هند که از نفت ایران استفاده می کنند اجتناب کند، صندوقی را به منظور بیمه واردکنندگان نفت خام از ایران ایجاد می کنیم.
وی افزود: این صندوق از مشارکت شرکت های بیمه هندی، فعالان صنعتی و هیئت توسعه نفت هند تشکیل خواهد شد و دربارهٔ جزئیات مربوط به آن نیز به مرور تصمیم گیری می گردد.
تا پیش از آغاز دور تازه تحریم های آمریکا هند ۵۵ درصد از پرداخت های خود را به شرکت ملی نفت ایران از طریق بانک هالک ترکیه انجام می داد و مابقی پرداخت ها نیز از طریق بانک هندی UCO انجام می شد.
به گزارش بیزینس استاندارد، هند چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام در دنیا است و در عین حال این کشور دومین خریدار بزرگ نفت خام صادراتی ایران بعد از چین نیز محسوب می گردد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.