راهکار پیشنهادی دبیر کل اتاق تهران برای ثبات قیمت ها

راهکار پیشنهادی دبیر کل اتاق تهران برای ثبات قیمت ها

شبکه ایران/ شبکه توزیع کشور نقش بسیار تعیین کننده ای در تنظیم بازار دارد و اثر بخشی عملکرد این شبکه نیازمند پشتیبانی مناسب است.
دبیر کل اتاق بازرگانی وصنایع و معادن تهران با بیان این مطلب گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا قیمت ها کاهش یافته و تثبیت شد.
محمد مهدی راسخ در ادامه با تاکید بر این مهم که در نوسان قیمت ها کاهش تولید نقش بسیار پر‌رنگی داشت،خاطر نشان کرد: در سال‌های اخیر و پس از در اولویت قرار گرفتن برون سپاری تنظیم بازار از سوی دولت، شاهد ارتقا کمی و کیفی نظام توزیع کشور بودیم.
راسخ ادامه داد: برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه و بهاره، تنظیم بازار ایام خاص سال و برقراری نظم در بازار، نشان داد که بخش خصوصی توانایی‌های بسیاری در این حوزه دارد.
وی با انتقاد از اظهارات برخی مدیران مبنی بر ناکارآمد بودن شبکه توزیع و مقصر جلوه دادن این بخش در مورد گرانی‌ها، گفت: فراموش نکنیم گرانی درمورد کالاهایی رخ داد که تولید آنها بنا به دلایلی کاهش یافته بود پس در صورتی که کالا به اندازه کافی به شبکه توزیع تزریق می‌شد مشکل خاصی به وجود نمی‌آمد.
راسخ کاهش قیمت مواد پروتئینی و برخی دیگر از اقلام اساسی در بازار را نتیجه همکاری نزدیک بخش خصوصی و دستگاه متولی تنظیم بازار دانست و تصریح کرد: برای برقراری ثبات همیشگی در بازار تمامی ابزار‌های تنظیم بازار باید در اختیار بازرگانی داخلی باشد تا اقدامات لازم در زمان خود صورت گیرد.
پایان مطلب/


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.