راه‌اندازى موتور جست‌وجو بومی

جام جم آنلاین: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازى موتور جست‌وجوی بومی در هفته دولت خبرداد و گفت: چند سایت موتور جست‌وجوی بومی کار خود را جدی‌تر و با گستردگی بیشتری تا پیش از پایان سال جاری آغاز می‌کنند تا مخاطبان بدور از هر گونه اشکال و اختلالی با اعتماد و اطمینان بیشتری از این سایت‌های جست‌وجوگر فارسی استفاده کنند.

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین، رضا تقی‌پور در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت درباره لزوم ایجاد موتور جست‌و‌جوی بومی در کشوراظهارداشت: درارتباط با موتور جستجوگر داخلی این نیاز از حدود دو سه سال اخیر وجود داشت و این کار را شروع کرده‌ایم و در این میان چیزی که برای ما مهم است اینکه تاکید بر بومی بودن داریم که نرم افزار آن در داخل نوشته شده باشد.

وی افزود: دو سه گروه هم در داخل کار خود را از مدتها پیش آغاز کرده‌اند و برخی نیز به نتیجه رسیده است. اینها همه در بخش غیردولتی و بخش خصوصی انجام می شود اما ما حمایت می کنیم.

تقی پور در ادامه تصریح کرد: در هفته دولت نیز یکی از این‌ها افتتاح می‌شود و امیدواریم با حمایت بیشتری که صورت می گیرد قبل از پایان امسال بتوانند تعداد مخاطبان بیشتری را جذب کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره موتور جستجوی گوگل نیز اظهار داشت: برای برخی از کاربردها که نیاز به امنیت بیشتری دارد با توجه به اینکه گوگل مراجعی به ما نداشته که بتوانند این ملزومات را در اختیار کشور بگذارند، محدودیتهایی ایجاد شده تا ما بتوانیم ارتباطاتی را که از این طریق مردم می توانند داشته باشند، امن کنیم و برای برخی از کاربردها محدود شده است. البته با آنها مکاتباتی در این خصوص داشته‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده ایم.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.