راه‌اندازی بورس انرژی در ۲ ماه آینده

براساس اعلام شرکت بورس انرژی ظرف ۲ ماه آینده معاملات بورس انرژی آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران علی صالح‌آبادی در نشستی که امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد در خصوص زمان آغاز بورس انرژی گفت: نرم‌افزار معاملات و تسویه معاملات آماده است و همچنین دستورالعمل پذیرش کالا و معاملات در این حوزه تهیه و در حال نهایی شدن است.

وی ادامه داد: براساس اعلام شرکت بورس انرژی امیدواریم ظرف مدت ۲ ماه آینده معاملات بورس انرژی آغاز شود که پیش‌بینی می‌شود این معاملات با برق آغاز شود.

وی در خصوص تخلفات شرکت‌ها افزود: در کمیته‌ تخلفات ۵۵ جلسه برگزار شد که ۱۷۷ پرونده بررسی و ۴۵ رای صادر شده است و همچنین هیئت داوری ۵۱ جلسه برگزار و ۱۸ رای صادر شده است.

وی ادامه داد:  هر سال طبق آئین‌نامه اجرای مکلف هستیم نشریه‌ای منتشر کنیم و تمام تخلفاتی که در بازار اتفاق افتاد با ذکر تمام جزئیات در این نشریه به چاپ برسانیم.

صالح‌آبادی در خصوص مشکلات نرم‌افزاری بازار سرمایه ادامه داد: مشکلات نرم‌افزاری در بورس طلا و سکه امری طبیعی است و معاملات به طور عادی در بازار بورس انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: ارزش بازار بورس و فرابورس ۱۴۷ هزار میلیارد تومان است که ۶٫۱ میلیون سهام‌دار در بورس و فرابورس هستند.

صالح‌آبادی ادامه داد: حجم معاملاتی ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: در بازار سرمایه افت و خیزهای زیادی وجود دارد و تحریم‌ها معقوله جدیدی نیستند و شرکت‌ها تا به امروز توانستند بر تحریم‌ها فایق آیند و مشکلی در این رابطه ندارند.

وی در خصوص فروش نفت در بورس انرژی افزود: فروش نفت در بورس انرژی هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.