راه‌اندازی رادیو تلاوت در ماه رمضان

جام جم آنلاین: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان رادیو تلاوت در حوزه معاونت صدا افتتاح می‌شود.

به گزارش روز یکشنبه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی صدای جمهوری اسلامی ایران، محمد حسین صوفی معاون صدا در جمع معاونین اجتماعی و جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی گفت، یکی از مهم‌ترین نکاتی که در بررسی و توجه به تحولات فرهنگی حائز اهمیت است به شیوه برخورد و چگونگی عملکرد ما در این زمینه مربوط می‌شود. هر یک از نهادهای فرهنگی کشور مسوولیت‌ها و وظایف خاصی دارند اما آنچه مهم است این‌که عملکردها در نهایت به هم‌افزایی منجر شود. ممکن است طرح مطلوبی در نیروی انتظامی تصویب شود اما اجرای این طرح زمانی توأم با موفقیت خواهد بود که رسانه ملی نیز در کنار طرح قرار گیرد و با فرهنگ‌سازی مناسب اجرایی شدن آن‌ را تسهیل کند.

وی افزود: نکته دیگر توجه به زمان‌مند بودن تحولات فرهنگی است. به هر حال هر رویداد فرهنگی در طی زمانی طولانی به وجود آمده است و اصولاً فرهنگ و باورهای فرهنگی پدیده‌ای لحظه‌ای یا مقطعی نیستند، بنابراین نگاه ما نیز باید نگاهی جامع و درازمدت باشد، انتظار این است که برای اجرای هر طرح ابتدا پژوهش‌های لازم انجام شود، موانع و محدودیت‌ها شناخته شود و با تأکید بر نقاط قوت و استفاده از مشارکت جمعی و همکاری نهادها و سازمان‌ها طرح به اجرا گذاشته شود.

معاون صدا ضمن اشاره به اهمیت و جایگاه بصریت و همچنین نیازمند بودن به چهار منبع قرآن،تقوا،ولایتمداری،و عقل و تفکر خاطر نشان کرد، در رأس مبانی بصیرت قرآن کریم قرار دارد، کتابی که می‌توان آن‌را کتاب هدایت، نور و راهنمای تفکر و عمل دانست، خداوند در سوره نحل می‌فرماید ما این کتاب را بر تو نازل کردیم که بیانگر همه‌چیز و مایه هدایت و رحمت و بشارت برای مسلمانان است.بنابراین جریان‌سازی فرهنگی و ایجاد تحول فرهنگی باید براساس آموزه‌های قرآنی شکل بگیرد. خوشبختانه شبکه‌هایی مانند رادیو قرآن و رادیو معارف و شبکه‌ تلویزیونی قرآن سیما در این زمینه پیشناز بوده‌اند. در برخی از زمان‌ها مثل ایام ماه مبارک رمضان که در آستانه آن هستیم و ایامی مانند ماه محرم فضای جامعه آمادگی لازم برای تأثیرپذیری بیشتر را دارد. در این میان رادیو ولایت نیز همزمان با آغاز این ماه پر فیض کار خود را در حوزه صدا آغاز می‌کند.

صوفی در پایان این نشست گفت:جهت همکاری و تعامل بیشتر رادیو و نیروی انتظامی پیشنهاد می‌شود،برگزاری نشست‌های مشترک برای زمینه‌سازی پشتیبانی لازم رسانه از طر ح‌های اجرایی نیروی انتظامی در نظر گرفته شود.همچنین تولید برنامه‌های مشارکتی با قالب‌های میزگرد، گفتگو محور، نمایش و سرگرم‌کننده که اهداف کلی نیروی انتظامی در آن لحاظ شده باشد.

همگامی و همراهی رسانه و نیروی انتظامی در اجرای طرح‌های مشترک به ویژه در جریان‌سازی فرهنگی و اجتماعی در جامعه در کنار حضور مؤثر و فعال فرماندهان و مسوولین نیروی انتظامی در برنامه‌های رادیویی در جهت توضیح طرح‌ها و دلایل اجرایی آن و اطلاع‌رسانی مستمر نیروی انتظامی به ویژه در زمینه‌های اجتماعی و فرهنگی برای تولید برنامه‌های مفید رادیویی مورد انتظار می‌باشد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.