راه‌اندازی کمپ دروازه‌بانی

جام جم آنلاین: رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال گفت: در صورت تغییر سیستم تربیت دروازه‌بانان قادر به پرورش دروازه‌بانانی شایسته‌تر از دروازه‌بان خارجی هستیم.

مسعود معینی در حاشیه سفر به اردبیل در مورد ضرورت حضور دروازه‌بانان خارجی در لیگ برتر گفت: اگر سیستم تربیت دروازه‌بانی را که در گذشته زیاد به آن اهمیت قایل نشدیم تغییر دهیم به یقین شاهد تربیت دروازه‌بانان مستعد و بسیار کارآمد خواهیم بود که از صدها دروازه‌بان خارجی شایسته‌تر هستند.

وی با اشاره به راه‌اندازی کمپ دروازه‌بانی در کشور و حضور مربیان برجسته در این زمینه گفت: کمیته آموزش فدراسیون فوتبال در این زمینه نیت جدی دارد تا بتواند با شکل‌گیری این کمپ، در مراکز نه‌گانه کمپ‌های تیم ملی دایر کند تا دروازه‌‌بانان شایسته‌ای تربیت شده تحویل تیم‌های باشگاهی شوند.

معینی افزود: این اقدام محدود به پرورش دروازه‌بان‌ها نیست بلکه در تمام ابعاد بازیکنان مستعد شناسایی و تربیت شده و با حضور بازیکنان نخبه از ۹ منطقه کشور به یقین تیم ملی جوانان، نوجوانان امید و تیم ملی بزرگسالان قوی را شاهد خواهیم بود.

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال، ایران را از نظر فوتبال و علاقمندی مردم یک کشور مستعد دارای سرمایه‌های فراوان یاد کرد و گفت: با مهیا شدن شرایط و امکانات، استعدادها روز به روز ظهور و بروز پیدا می‌کند.

منتخبان مناطق با تیم جوانان تورنمنت شش جانبه برگزار می‌کنند

معینی به اردوی یک روزه اردبیل و حضور سرمربی تیم ملی جوانان برای شناسایی استعدادهای ناب ابن منطقه اشاره کرد و افزود: در این اردو بازیکنان مستعد نواحی و شهرهای مختلف استان اردبیل حضور دارند و سر مربی تیم ملی با دیدن بازی آنها نفرات منتخب و مورد نظر خود را گلچین کرده و از بین این بازیکنان با استعدادها به اردوی تیم ملی جوانان دعوت می‌شوند.

وی اضافه کرد: از هر منطقه کشوری و یک تیم با نفرات برتر به همراه تیم ملی جوانان بازی‌های برگزیده‌ای را انجام می‌دهند و از بین آنها استعدادیابی نهایی انجام می‌شود.

رییس کمیته جوانان فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در این راستا تورنمنت شش جانبه برگزیدگان چهار منطقه به همراه تیم ملی نوجوانان و جوانان از ۲۳ تا ۳۰ خرداد ماه برگزار می‌‌شود تا در نهایت تیم ملی جوانان آماده حضور در رقابت‌های آسیایی شود.

معینی مهمترین مسابقه پیش روی جوانان را حضور در مسابقات آسیایی بعد از اول شدن در گروه مقدماتی عنوان کرد و افزود: مسابقات آسیایی جوانان از ۱۰ آبان در امارات آغاز می‌شود و نخستین بازی ما ۱۳ آبان با تیم جوانان ژاپن است که امیدواریم تا آن زمان تیم ملی جوانان ایران به شرایط مطلوب و با انگیزه مناسب دست یابد تا برای کشورمان افتخار‌آفرینی کند.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.